728 x 90

پشت‌پرده خاموشی‌ها، تلاش برای گران کردن برق

پشت پردهٔ خاموشی‌های برق
پشت پردهٔ خاموشی‌های برق

روزنامهٔ حکومتی شرق از تصمیم ضدمردمی رژیم برای گران کردن برق خبر داد و نوشت: زمزمه‌های آزادسازی قیمت برق؛ به‌نظر می‌آید پشت‌پرده و هدف اصلی خاموشی‌ها، تلاش برای قیمت برق است. ایرانیان در روزهای گذشته و در اوج گرمای تیرماه، چنان با خاموشی و بی‌برقی روبه‌رو شدند که فضای شبکه‌ها اجتماعی را عصبیت و خشم از این شرایط پر کرده و حتی کار به اعتراض خیابانی هم کشیده شده است. پس از این خاموشی‌های کم‌سابقه و مداوم، حالا بحث کارشناسان نزدیک به شرکت‌های تولیدکننده برق و بعضی اقتصاددانهای راست‌گرای نزدیک به دولت به یک موضوع ختم می‌شود و آن نیز ادعای «بسیار پایین‌بودن قیمت برق در ایران و ضرورت افزایش قیمت برای کاهش مصرف و پیشرفت این صنعت» است. (روزنامه شرق۱۷تیر)

همچنین روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت به غارتگری رژیم در زمینه برق اذعان کرد و نوشت: سرانه مصرف برق ایرانی‌ها کمتر از میانگین جهانی است... . بنابراین مشکل اصلی، شهروندان ایران و مصرف بی‌رویه آنان نیست. معضل امروز وضعیت برق در کشور با انحصار و رانت احداث نیروگاه برق، جذب نشدن سرمایه‌گذار داخلی و یا خارجی و زمان‌بر بودن پروژه‌های تعریف شده ارتباط مستقیم دارد، ... ما‌حصل عدم اجرای صحیح سیاست حمایت از تولید داخل، چیزی به جز ایجاد انحصار برای شرکت مپنا، گرانی لجام‌گسیخته قرارداد‌های عقدشده با شرکت مپنا و نتیجتا عقب‌ماندگی وزارت نیرو از پوشش‌دهی به برق مورد نیاز کشور است (روزنامه جهان صنعت۱۷ تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b6f433f-34df-4051-8f54-0b2d3b480d60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات