728 x 90

پزشکیان از بلبشوی مجلس و دولت رئیسی می‌گوید

مسعود پزشکیان نماینده رژیم از تبریز
مسعود پزشکیان نماینده رژیم از تبریز

دیدار نیوز روز یکشنبه ۱۳شهریور در گفتگو با مسعود پزشکیان نماینده رژیم از تبریز در مجلس ارتجاع که وی تنها عضو کابینه دولت قبلی بود از او سؤال شد که اخیراً رئیسی در جلسه‌یی که با نمایندگان مجلس داشت از آنها درخواست حمایت کرد آیا این اظهارات نشان از اختلاف بین آنها است؟

پزشکیان به پوشالی بودن حرف نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: گرفتاریهایی که در حال حاضر در جامعه داریم، اعم از اقتصادی، مسکن و اختلافات بین سلیقه‌ای که تبدیل به تصمیم‌گیریهای سیاسی و جناحی می‌شود، آن‌قدر زیاد است که نمایندگان حداقل برای این‌که بتوانند در بین مردم حرفی برای گفتن داشته باشند، مجبور هستند در ظاهر هم که شده یک حرف‌هایی بزنند که خلاف جهت‌گیریهای دولت است.

وی سپس به طرح سؤالاتی درباره برجام پرداخت و گفت: خب بفرمایید حل کنید برجام را هم پاره کنید. سفره شما هم مثل سفره دیگران بی‌رنگ شده است؟ شما هم مثل دیگران نان در خانه‌تان پیدا نمی‌شود؟ من نمی‌گویم گوشت پیدا نمی‌شود، اما خیلی از خانواده‌ها هستند که حتی برای خرید نان هم مشکل دارند. اجازه ندهیم یک عده برای اکثریت جامعه تصمیم بگیرند و همه را بازی بدهیم. برای همه شخصیت قائل شویم.

پزشکیان به سیر طبیعی جامعه اشاره کرد و گفت: به‌هرحال اعتصابات و اعتراضات شکل خواهد گرفت. نهایتاً امکان ادامه به این شکل وجود ندارد.

آن‌هایی که خوردند و بردند الآن کیف‌شان کوک است و دارند حرف‌های گنده گنده می‌زنند

این‌که بیایی شعار بدهی که دیگران خائن و جاسوس هستند و مملکت را می‌فروشند کاری درست نمی‌شود. مملکت را کسی می‌فروشد که اعتماد و پشتوانه اجتماعی را از حکومت سلب می‌کند.

این نماینده مجلس ارتجاع در رابطه با انزجار عمومی از دولت و ولایت گفت: وقتی ما اعتماد مردم را از دست دادیم یعنی مملکت را از دست دادیم یعنی ولایت را از دست دادیم. ولایت زمانی می‌تواند در مملکت ما بماند که پشتوانه اجتماعی هم‌چنان نسبت به حاکمیت قوی باشد. وقتی ما پشتوانه نداشته باشیم یعنی هیچی نداریم.

هر چقدر رضایت از حاکمیت ضعیف‌تر باشد پایه‌های حکومت آنجا ضعیف‌تر است و ولایت هم در درونش ضعیف‌تر خواهد شد.

پزشکیان درباره برجام و مذاکرات به بی‌کفایتی مذاکره‌کنندگان رژیم اشاره کرد و گفت: ما برای گفتگو‌هایی که حیات و سرنوشت مملکت ما به این گفتگو‌ها وصل است با یک عده آدم‌هایی برای صحبت کردن می‌رویم که آن تجربه‌ها، مهارت‌ها، علم‌ها و نحوه گفتگو‌ها را تمرین نکرده‌اند، دوره‌اش را ندیده‌اند، تجربه نکرده‌اند و می‌سپاریم به این‌ها بروند و بعد این‌ها نمی‌توانند به نتیجه برسند بعد می‌آیند می‌گویند ما نخواستیم عزت مملکت را بفروشیم کسی نگفته عزت مملکت را بفروشند.

این نماینده مجلس ارتجاع در رابطه با استیضاح افزود: من از اول با استیضاح‌ها مخالف بودم. الآن هم معتقدم که مشکل با استیضاح حل نخواهد شد. آن استیضاح‌هایی که در طول ۴۰سال انقلاب شکل گرفته را بررسی کنید. کدام وزیر را استیضاح کردند و بهتر از او را آوردند؟!

پزشکیان درباره مسایل پشت‌پرده طرح‌های جنجالی مجلس ارتجاع گفت: این‌که می‌گویند ما می‌خواهیم اسلامی کنیم یعنی می‌خواهند چه کار کنند؟ اقتصاد را می‌خواهند اسلامی کنند یعنی می‌خواهند چه کار کنند؟

پزشکیان در پاسخ به یک نماینده مجلس ارتجاع که گفته بود همه نماینده‌ها نخبه هستند افزود: ابتدا باید تعریف کرد نخبه به چه کسی می‌گویند، زیرا الآن هر ننه من غریبی نخبه شده است و هر کسی شده استاد دانشگاه. هر کسی را می‌گوییم پروفسور است.

به قول خودشان مجلس را یکدست کرده‌اند در نتیجه این جوری نیست که حتی طرح‌ها و لوایح نیاز به یک تعامل یا استدلال یا شکل گرفتن بین گروهها داشته باشد و بر روی آنها بحث شود. معمولاً وقتی که یک تصمیمی می‌گیرند دیگر رأیش را گرفته‌اند مجالس دیگر اینجوری نبودند.

در بحث برجام اگر دولت قبل بود تا حالا در مجلس یک عده داد و بیداد راه انداخته بودند آقا چه کار دارید می‌کنید؟ چرا نمی‌گویید؟ طرح به مجلس می‌بردند و مصوب می‌کردند که دولت حق ندارد این کار را بکند، اما الآن همان چیز‌هایی را هم که مصوب کردند «حق ندارد»، همان کار‌ها را می‌کنند و به آن شکل هم صدایی درنمی‌آید.

وی در پاسخ ذوالنور گفته اگر شرایط فراهم شود باز هم برجام را آتش می‌زنم؟گفت: پس چرا حالا آتش نمی‌زند؟! آدم باید صداقت داشته باشد چه آن دولت و چه این دولت! وقتی داری حرف می‌زنی بر اساس عدالت حرف بزن حتی اگر علیه قوم و خویش خودت هم باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/707559cd-cd09-42ea-955b-2b04485ff593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات