728 x 90

پرونده بریده مزدور بیژن پولادرگ پس از سه سال تحقیقات به دادگاه فرستاده شد

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

 

اطلاعیه دادستانی ویژه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در آلبانی:

پرونده بریده مزدور بیژن پولادرگ پس از سه سال تحقیقات به دادگاه فرستاده شد

انجام خدمات برای وزارت اطلاعات رژیم ایران توسط مزدوران در آلبانی طبق قانون ۴ تا ۱۰سال و شنود غیرقانونی از شهروندان ۷ تا ۱۵سال مجازات حبس دارد

روز جمعه۱۲ فروردین ۱۴۰۱ دادستانی ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته در آلبانی (اسپاک) اعلام کرد تحقیقات در مورد یک مزدور به‌نام بیژن پولادرگ تکمیل شده و پرونده را برای محاکمه به دادگاه فرستاده است. در این اطلاعیه آمده است: «در پایان تحقیقات در مورد پرونده جنایی شماره ۱۹۶سال ۲۰۱۹، بیژن پولادرگ (شهروند ایرانی) به اتهامات جنایی شامل ”انجام خدمات و اقدامات با افراد نامگذاری شده ”، ”ارگانهای تروریستی ”، ”رهگیری غیرقانونی داده‌های کامپیوتری ”، ”تداخل در داده‌های کامپیوتری ”، ”تداخل در سیستم‌های کامپیوتری ”، ”سوء استفاده از تجهیزات ”، مندرج در مواد ۲۳۰، ۲۳۴ و ۲۹۳ قانون جزا، پرونده برای محاکمه به دادگاه ارائه شد».

طبق قانون انجام خدمات و اقدامات برای موجودیتهای نامگذاری شده مانند وزارت اطلاعات از ۴ تا ۱۰سال حبس و شنود غیرقانونی ۷ تا ۱۵سال مجازات زندان دارد.

رسانه‌های آلبانی روز ۱۲فروردین گزارش کردند: بیژن پولادرگ که در سال۲۰۲۰ در تیرانا دستگیر شده است، طبق تحقیقات، مشغول جمع‌آوری اطلاعات در مورد سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است (پانوراما، یورو نیوز، فکس وب، سیری تی وی، ایما آلبانیا. گازتا شیپ تاره... )

وبسایت نیوزبامب نوشت: پولادرگ که علیه سازمان مجاهدین به جاسوسی اشتغال داشت، از طریق اپلیکیشن تلگرام به زبان فارسی ارتباط برقرار می‌کرده است. او به‌عنوان کسی که از رژیم ایران فراری است در یک خانواده آلبانیایی در تیرانا ساکن شده بود. دختر خانواده متوجه صحبت‌های مشکوک او می‌شود و متعاقباً پلیس او را دستگیر می‌کند.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه۲۰ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرده بود: بیژن پولادرگ در شهریور سال۱۳۹۸ از قرارگاه مجاهدین اخراج شد و سوابق و اسناد و دلایل اخراج وی موجود و قابل انتشار و ارائه به دادگاه است.

بعد از دستگیری پولادرگ مزدوران وزارت اطلاعات در آلبانی تلاش کردند او را سفیدسازی کرده و از محکومیت برهانند. جرجی تاناسی یک مأمور پیشانی سیاه در آلبانی در ۱۳اکتبر ۲۰۲۰ نوشت دستگیری پولادرگ یک عملیات فریب توسط سازمان مجاهدین و پلیس آلبانی بوده است.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم در اطلاعیه ۹مهر ۱۴۰۰ از ایجاد یک مرکز جدید برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات و زمینه‌سازی اقدامات تروریستی علیه مجاهدین، در یک ساختمان سه طبقه در منطقه کینواستادیو در تیرانا خبر داد که توسط چند تن از بریده مزدوران از جمله حسن حیرانی اداره می‌شود. در این اطلاعیه خاطرنشان شده بود: وزارت اطلاعات به برخی از مزدوران مانند موسی دامرودی، رحمان محمدیان، باقر محمدی و پرویز حیدرزاده که مدتهاست درخواست رفتن به ایران کرده‌اند، اجازه بازگشت نمی‌دهد و به آنها گفته است برای فعالیت علیه مجاهدین در آلبانی بمانند و فقط تاکنون پرویز حیدرزاده به ایران بازگشته است.

مقاومت ایران، با توجه به کارزار شیطان‌سازی و تهدیدات امنیتی و تروریستی رژیم آخوندی در کشورهای مختلف اروپایی علیه مجاهدین و مقاومت ایران، بار دیگر بر ضرورت محاکمه و مجازات و اخراج مأموران و مزدوران اطلاعات و سپاه و نیروی تروریستی قدس که در پوششهای گوناگون عمل می‌نمایند تأکید می‌کند.

شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۱۳فروردین۱۴۰۱ (۲آوریل ۲۰۲۲)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f74282d-c0d2-4829-bf24-e385f940333f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات