728 x 90

پرسنل مردمی و میهن‌پرست ارتش

پرسنل مردمی و وطن‌پرست ارتش همیشه یکی از گردانهای رزمنده انقلاب در تاریخ معاصر ایران بوده‌اند.

هم‌چنان‌که این امر در انقلاب‌ سایر کشورها نیز قابل دیدن است، مانند سربازان قهرمان رزم‌ناو پوتمکین در انقلاب اکتبر و نظامیان قهرمانی که در جریان انقلاب کبیر فرانسه سلاحهای خود را به سوی فرماندهان مزدوری برگرداندند که فرمان کشتار مردم را صادر می‌کردند.

روزنامه اطلاعات روز شنبه ۱۶دی ۱۳۵۷ خبر تهاجم قهرمانانه شماری از پرسنل میهن‌پرست ارتش به مزدوران گارد شاهنشاهی را این‌گونه بازتاب داده بود:

«ستوان‌یکم افسر پدافند، گروهبان‌یکم اسلحه‌دار پدافند، گروهبان‌دوم کمک‌اسلحه‌دار گارد جاویدان، سرباز وظیفه سری ۱۳۸ گارد جاویدان و ۲سرباز پیاده همان سری و یک سروان خلبان هوانیروز در شمار قهرمانان مجری عملیات بزرگ پادگان لویزان و مجازات فرماندهان جنایتکار شاه بودند که بی‌شمار مردم آزادیخواه ایران را در جریان انقلاب به رگبار بسته بودند.

ساعت نه و نیم صبح روز ۷فروردین سال ۱۳۶۱ صدای غرش مسلسل‌های رزمندگان مجاهد خلق و پرسنل انقلابی ارتش ساختمان دایره سیاسی ایدئولوژیک نیروی زمینی را در پادگان لویزان در قلب تهران به تصرف درآورده و شماری از فرماندهان ارتشی مزدور خمینی را به مجازات شایسته جنایاتشان رسانده و در پناه حمایت دیگر پرسنل مردمی ارتش، همگی به سلامت پادگان بزرگ لویزان را ترک کردند.

از قهرمانان به یادماندنی در این عرصه باید از جاودانه‌فروغ آزادی مجاهد شهید فرشید صبری نام برد که در عملیات بزرگ پادگان لویزان همراه دیگر مجاهدان آزادی شرکت داشت و سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان جاودانه شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67e42931-b4c8-424a-949d-8f9a0a19e549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات