728 x 90

پرتاب موشک توسط شبه‌‌نظامیان حوثی‌ وابسته به رژیم ایران به عربستان

حمله موشکی شبه نظامیان حوثی
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی

تلویزیون المسیره ۴شهریور ۹۷، متعلق به شبه‌‌نظامیان حوثی که از جانب رژیم ایران مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می‌گیرند اعلام کرد این گروه دو موشک از نوع زلزال-۱را به سمت مناطق مرزی عربستان سعودی پرتاب کرده‌اند.

شبه‌‌نظامیان حوثی، هدف پرتاب این موشکها را، پادگان سربازان عربستان در منطقه جیزان و نجران اعلام کردند، ولی اطلاعاتی از اصابت آنها به هدف و خسارت به بار آمده احتمالی، منتشر نشده است.

شبه‌‌نظامیان حوثی به تناوب با موشکهایی که از رژیم ایران دریافت می‌کنند به سمت اهدافی در عربستان سعودی، موشک پرتاب می‌کنند.

 

اعتراف فرمانده پاسداران، ما به حوثی‌ها گفتیم نفتکش بزنند و آنها زدند

ماه گذشته شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به سمت یک نفتکش متعلق به عربستان موشک شلیک کردند و همین امر موجب شد، عربستان سعودی اعلام کند تا تأمین شدن امنیت باب‌المندب صادرات نفت خود از این مسیر را متوقف می‌کند. و چند روز صادرات نفت از مسیر دریای سرخ از طریق تنگه باب‌المندب متوقف شد. بعد از حمله موشکی حوثی‌ها به نفتکش عربستان، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران رژیم ایران در یک سخنرانی، در اعتراف به نقش این رژیم، گفت ما به حوثی‌ها گفتیم نفتکش را بزنند و آنها نیز زدند.

ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی تلاش می‌کنند تا با کمک به رئیس‌جمهور قانونی یمن، عبدربه منصور هادی، شبه‌‌نظامیان کودتاگر حوثی تحت حمایت رژیم ایران را که از سال ۲۰۱۵بخش‌هایی از این کشور را تحت اشغال دارند را خلع‌سلاح کنند.

 

اعتراف به همکاری با تروریستهای القاعده

جواد لاریجانی از کارگزارن نظام ولایت فقیه، نیز در روز ۹خرداد ۹۷در مصاحبه‌یی با تلویزیون شبکه ۲رژیم در رابطه با خروج آمریکا از برجام بههمکاری رژیم ایران با القاعده و نقل و انتقال آنها از خاک ایران به دیگر کشورها اعتراف کرده و گفته بود: «یک مجموعه گزارشاتی بود که این عناصر القاعده که از عربستان می‌رفتند می‌خواستند بروند افغانستان یا جاهای دیگه اینها با پروازها یا زمینی می‌آمدند دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهر تون رو تو پاسپورت ما نزنید چون اگه دولت عربستان بفهمه ما به ایران آمدیم ما رو اذیت می‌کنه بعضی از اینها هم دولت ما قبول می‌کرد مهر رو نزنه چون ترانزیت بودند دو ساعت بودند رد می‌شدند می‌رفتند ولی توی اطلاعات آمد و رفت شون رو داشتند این رو اینها مثلاًًً این رو گفتند که یک جوری مثل این‌که با القاعده ایران همکاری داشته یا مثلاًًً گفتند که یک هواپیمایی که داشته از یک جایی عبور می‌کرده از یک نقطه‌یی به نقطه‌یی در منطقه می‌رفته ضمن این‌که این خلبان عملیات یکی شون اون تو بوده یک فرمانده ارتش حزب‌الله هم توی صندلی دیگه نشسته بوده حالا مجموعه‌ اینها سرهم کرده بودند که آیا ایران مستقیماًًً یا از طریق حزب‌الله لبنان با القاعده در این زمینه همکاری کرده یا نه؟». اظهارات این کارگزار حکومت ملاها باعث یک توفان خبری علیه دخالتهای تروریستی ملاها شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd4a223b-51f6-4b57-a790-00c8935d480d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات