728 x 90

پتر آلتمایر: برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی یک سند انسانیت، یک سند حقوقی و یک سند آزادی و دموکراسی است

پتر آلتمایر -  رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)  - وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)
پتر آلتمایر - رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸) - وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

پتر آلتمایر

رژیم ایران نه تنها سطح سرکوب مردم را تشدید کرده است

بلکه با تولید سلاح هسته‌یی و با فعالیت‌های تروریستی

تمام منطقه را تهدید می‌کند

من می‌خواهم به‌وضوح بگویم که برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی

یک سند انسانیت، یک سند حقوقی و یک سند آزادی و دموکراسی است

برنامه ۱۰ ماده‌یی برای هر کشوری در این جهان مایه افتخار است

 

گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۹ تیر ۱۴۰۳

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸) و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

خانم رئیس‌جمهور بسیار عزیز مریم رجوی، معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و بالاتر از همه، شما، عزیزان ایرانی از تمامی نقاط آلمان، می‌خواهم به شما تبریک بگویم بابت این تجمع بسیار عالی امروز، و هم‌چنین آرزوی موفقیت کنم به‌خاطر این‌که چگونه با سرنوشت سخت خود که مواجهه با آن آسان نیست، رو در رو شده‌اید. بسیاری از شما پنجاه سال در آلمان زندگی کرده‌اید، دیگران برای ده یا بیست سال. شما شهروندان مورد توجه این کشور هستید. شما اینجا به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنید، شما بخشی از جامعه ما هستید و در عین‌حال عشق سوزانی به میهن خود، ایران را حفظ کرده‌اید. شما برای من قهرمانان دوران مدرن هستید. می‌خواهم از شما بابت کارتان تشکر کنم و می‌خواهم به شما بگویم، ما در آینده نیز از شما حمایت خواهیم کرد.

و من به بسیاری از ایرانیان، زنان، مردان، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویانی که در خانه‌های خود در ایران و دیگر کشورها نشسته‌اند و این تجمع را از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنند، می‌گویم. ما به‌عنوان آلمانی‌ها، به‌عنوان اروپایی‌ها نمی‌توانیم تصور کنیم که چه رنجی را مقاومت ایرانی در ایران از رژیم آخوندها تحمل کرده است و هر روز دوباره باید تحمل کند. من هیچ حکومتی در این جهان نمی‌شناسم که به این اندازه بی‌رحمانه، بی‌تفاوت و جنایتکارانه علیه جوانان، علیه شهروندان، علیه مردم عمل کرده باشد، همان‌طور که رژیم آخوندها طی سال‌های بسیار زیادی در داخل و خارج از ایران عمل کرده است.

ما دیروز شاهد بودیم که دوباره انتخابات برگزار شده است. ما شاهد بودیم که در بهار انتخابات برگزار شده بود. اما خانم‌ها و آقایان، این‌ها انتخابات نیستند، این‌ها دستکاری شده هستند. نامزدها فقط با تأیید آخوندها اجازه کاندیدا شدن داشتند. قوانین به‌گونه‌یی تنظیم شده بود که نامزدهای آخوندها برتری داشتند. و این رژیم در ایران، این دیکتاتوری دینی که دین مردم را برای اهداف سیاسی خود مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد، هیچ کاری بهتر از این ندارد که هر هفته و هر ماه شهروندان جدیدی را در ایران اعدام کند، تا زندگی آنها را تباه کند. هیچ حکومتی در این جهان وجود ندارد که مانند رژیم ایران در سال‌های اخیر این تعداد اعدام انجام داده باشد. و پشت هر حکم اعدام یک زن جوان، یک مرد جوان، یک مبارز مقاومت، کسی که هنوز زندگی‌اش را پیش رو داشت، ایستاده است. و آنها هیچ کاری نکرده‌اند جز این‌که برای عشق، آزادی، تفاهم و احترام متقابل گام برداشته‌اند.

و بنابراین، دوستان بسیار عزیز محترم، خانم رجوی عزیز، شما درباره حمایت غرب صحبت کرده‌اید من مطمئن هستم که حمایت غرب از مبارزه برای آزادی در ایران در ماه‌های آینده به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

رژیم ایران نه تنها سطح سرکوب شهروندان خود را تشدید کرده است، بلکه با تولید سلاح هسته‌یی، تمامی منطقه را تهدید می‌کند، با فعالیت‌های تروریستی منطقه‌ٔ را تهدید می‌کند، . و این حکومت، این لایه رهبری، هر گونه مشروعیت و حق نمایندگی به جای ۹۰ میلیون ایرانی را از دست داده است. بنابراین، شما حق مقاومت دارید. و من آرزو دارم که این مقاومت به هدف مشروع خود برسد.

خانم‌ها و آقایان بسیار عزیز، ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده با چالشهای دشواری روبه‌رو خواهیم شد. اما باید همراه هم عمل کنیم. من آرزو دارم که سیاست در تمام کشورهای اروپایی و غربی این قدرت را پیدا کند تا گروه‌های مخالف ایران، که برای هدف‌های آزادی و صلح‌آمیز به‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند را حمایت کند. و من می‌خواهم به‌وضوح بگویم که برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی، این بیانیه ده ماده‌ای، یک سند انسانیت است. این یک سند حقوقی است. این یک سند آزادی و دموکراسی است. این برنامه ۱۰ ماده‌ای برای هر کشوری در این جهان مایه افتخار است. و من شما را تشویق می‌کنم که این برنامه را در ایران، اما هم‌چنین در میان هموطنان اروپایی ما، هم‌چنین هموطنان آلمانی ما، گسترش دهید، تا مردم بفهمند که مخالفان در ایران دموکرات‌های صلح دوستی هستند که چیزی جز آینده خوبی برای کشور و مردم خود نمی‌خواهند.

و خانم‌ها و آقایان عزیز، اگر به انتخابات دستکاری شده، حکم‌های اعدام، تهدید بی‌ثباتی در کل منطقه و هم‌چنین کشورهای اروپایی مانند اوکراین نگاه کنیم، باید بپذیریم که تغییر در ایران دیگر تنها وظیفه مخالفان نیست. این هم‌چنین وظیفه جامعهٔ دموکراتیک آزاد در سراسر جهان است. بنابراین، آرزو می‌کنم که پارلمان اروپایی جدید قدرت و شجاعت داشته باشد که به‌قدر کافی پشت این افراد ایستاده و این رژیم را به جایی برساند که شایسته آن است، یعنی به لیست تروریستی وارد کند همان‌طوریکه از قدیم، این نوع رژیم‌ها در آن ثبت شده‌اند.

خانم‌ها و آقایان عزیز، ما به شما برای یک آینده خوب نیاز داریم. و برای شما موفقیت و شادی آرزو می‌کنیم. ما اکنون نسل چهارم یا پنجم از جوانانی را داریم که در ایران زندگی بدون آزادی را تجربه می‌کنند. اول شاه و بعد رژیم آخوندها. ما بسیاری را داریم که بدون این‌که آزادی را تجربه کرده باشند، جان خود را از دست دادند. من معتقدم که شما نیاز ندارید که مثل گذشته به مدت طولانی منتظر بمانید. جهان به مرور بیشتر متوجه می‌شود که این رژیم ورشکسته است. و آرزو می‌کنم برای شما، و ما که جایگزین این رژیم یک دولت بزرگ، مبتنی بر جدایی دین و دولت، آزادیخواه و دموکراتیک باشد، جایی که هر فرد می‌تواند به همراه سایر افراد خوشبختی را تجربه کند. ایران به یکی از باستانی‌ترین تمدنها در سیاره‌ٔ ما تعلق دارد. و من مطمئن هستم که ایران در چند ماه و چند سال آینده باید دوباره یکی از کشورهای دموکراتیک و آزادیخواه در جهان باشد. برای همه‌ٔ شما بهترین آرزوها را دارم. شما امروز خورشید را به برلین آورده‌اید. اجازه دهید این خورشید با تمام فعالیت‌های سازمان شما همراه باشد. از شما سپاسگزارم و برای آینده همه‌ٔ خوبی‌ها را آرزو می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71c64946-15a1-4468-ac8b-3cb2597114fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات