728 x 90

پت فالون: تنظیم دوباره سیاست در قبال ایران باید با اخراج نماینده ویژه راب مالی، توسط بایدن آغاز شود

پت فالون عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا
پت فالون عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا

سایت فاکس نیوز روز چهارشنبه ۲ آذر در مطلبی به قلم پت فالون عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا نوشت: با تغییر فصول و به دست آوردن اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، زمان آن فرا رسیده است که ورق جدیدی را بر روی پرسنل ریاست‌جمهوری برگردانیم و از ایران شروع کنیم.

این عضو کنگره با اشاره به رویکرد جو بایدن در قبال رژیم ایران آنرا مورد انتقاد قرار داد و نوشت: رویکرد دولت بایدن در قبال ایران از همان ابتدا معیوب بوده است. آنها نه تنها به‌دنبال ورود مجدد به یک توافق هسته‌یی بودند که به هیچ‌وجه به نفع امنیت ملی ما نبود، بلکه یک فرستاده ویژه برای ایران را مأمور کردند که در این کار شکست بزرگی داشته است. او باید برود.

پت فالون افزود: مذاکرات این دولت با میانجیگری روسیه با ایران یک پیآمد فاجعه‌بار قابل پیش‌بینی برای جهان آزاد داشته است: ایران گستاخ. اکثر مردم موافق هستند که کاهش تحریم‌ها برای بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان ابزاری ناکارآمد برای مهار تجاوز ایران خواهد بود، مگر این‌که رئیس‌جمهور جو بایدن، یا نماینده ویژه برای ایران راب مالی، باشید. در واقع، عقب‌نشینی از اجرای تحریم‌ها به تنهایی توسط دولت بایدن، دقیقاً نتیجه معکوس داشته است.

پت فالون اضافه کرد: باور نمی‌کنی؟ از شهروندان اوکراینی بپرسید که اکنون با حملات پهپادهای ایرانی که توسط نیروهای مسلح روسیه پرتاب می‌شوند، مواجه هستند. از سلمان رشدی بپرسید که در اثر سوءقصد به وی با الهام از فتوای ایران دچار جراحات تأثیر گذار بر ادامه زندگیش شد. از غیرنظامیان بی‌گناه خلیج‌فارس بپرسید که هم‌چنان با حملات موشکی حوثی‌ها روبه‌رو می‌شوند. و از شهروندان اسراییلی بپرسید که عملاً کد پستی را با مهمات هدایت‌شونده دقیق حزب‌الله به اشتراک می گذارند.

این عضو کنگره نوشت: با این حال، دولت بایدن رسماً از مذاکرات عقب‌نشینی نخواهد کرد. آنها در عوض وضعیت فعلی حداقل فشار را حفظ کرده‌اند و به رژیم اجازه داده‌اند تا بیش از ۱۰۰۰درصد ذخایر ارزی خود را در ۲۲ماه کوتاه افزایش دهد. سیاست فعلی ما در قبال ایران یکی از سهل‌انگاریهای فاحش است که آمریکاییها و متحدان ما را به خطر می‌اندازد. مالی در مصاحبه اخیر خود گفت که با وجود چندین منصوب سیاسی و دیپلماتهای حرفه‌یی که در اعتراض از تیم مذاکره‌کننده بایدن استعفا داده‌اند، از موضع دولت در قبال ایران عذرخواهی نخواهد کرد. توافقی که مالی بر سر آن مذاکره کرد و هنوز هم به ایران پیشنهاد می‌کند، تجاوز ایران را افزایش می‌دهد، بودجه تروریسم را افزایش می‌دهد و مانع از دستیابی رژیم به سلاح هسته‌یی نخواهد شد.

پت فالون درباره سیاست مماشات با رژیم ایران افزود: سیاست مماشات این دولت پیامدهای جهانی دارد که چشم‌انداز آشفته ژئوپلیتیک را حتی خشونت‌بارتر خواهد کرد. آمریکا ایران را باز نمی‌دارد. الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا اخیراً در کنگره شهادت داد که "رژیم ایران در بردارهای متعدد، تهاجمی‌تر، گستاخ‌تر و خطرناکتر شده است." فقط کافی است به اخبار اخیر درباره ادامه تهدیدات موثق علیه جان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نگاه کنید. هیچ تمجیدی از سوی دیپلمات‌های اروپایی ارزش کشتار مستمری را ندارد که حاصل توافق هسته‌یی و مماشات با رژیم آیت‌الله خواهد بود.

این عضو کنگره اضافه کرد: مردم ایران نیاز به حمایت دارند نه نادیده گرفته شدن. اجرای سیاست شکست‌خورده دولت توسط مالی باعث شده است که آنها احساس کنند رها شده‌اند و حتی از آزادی که به ریسک‌پذیری شخصی به‌دنبال آن هستند دورتر شده‌اند. علاوه بر این، نمایش نادرست مالی از آرمانهای مردم ایران برای آزادی غیرقابل توجیه است. برکناری مالی به‌عنوان فرستاده ویژه برای ایران، نشانه بازگشت به عقل سلیم خواهد بود و این پیام را به تهران می‌فرستد که تعامل طبق روال گذشته به پایان رسیده است. یک رهبری جدید به‌شدت مورد نیاز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ebe8586-2d4c-46fa-87a7-c5f3e3664d75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات