728 x 90

پایگاه التاجی در عراق برای دومین بار مورد حمله موشکی قرار گرفت

پایگاه التاجی محل استقرار آمریکاییان در عراق
پایگاه التاجی محل استقرار آمریکاییان در عراق

پایگاه تاجی محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی درعراق  روز شنبه ۲۴اسفند باردیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت.

اسکای نیوز به نقل از ارتش عراق گفت: روز شنبه ۳۳موشک کاتیوشا، پایگاه تاجی در شمال عراق را هدف قرار داد. این دومین حمله به این پایگاه در هفته اخیر است. این موشکها به یگانهای پدافند عراقی در نزدیکی نیروهای ائتلاف بین المللی اصابت کردند. هفت سکوی پرتاب موشک در منطقه ابوعظام کشف شد که در آنها ۲۴موشک دیگر آماده پرتاب بودنداین حمله موشکی باعث مجروح شدن تعدادی از نیروهای پدافند هوایی ارتش حکومت عراق شد که حال برخی از آنها وخیم است.

 

آسوشیتدپرس روز ۲۴اسفند نوشت: نیز درباره حمله موشکی روز شنبه به نقل از مقامهای عراقی نوشت: به گفته این منابع  برخی از موشکها به محل اقامت نیروهای ائتلاف  و برخی به جاده مورد استفاده نیروهای عراقی  اصابت کرده است. این حمله غیر معمول بود زیرا در روز روشن انجام شد . حملات پیشین علیه پایگاه های نظامی محل  استقرار نیروهای آمریکایی معمولاً در خلال شب اتفاق می افتاد».

 

درپی حمله قبلی به پایگاه تاجی در روز چهارشنبه که منجر به کشته شدن دو سرباز آمریکایی  ویک سرباز انگلیسی شد، ابتدا جنگنده‌های آمریکا به پایگاههای شبه‌نظامیان و مزدوران نیروی قدس در شهر قائم در عراق و در آلبوکمال در سوریه حمله کردند.

در حملات دیگری توسط  جنگنده های آمریکا و انگلستان، پایگاههای شبه‌نظامیان و مزدوران نیروی تروریستی قدس در استانهای بصره، بابل، کربلا و صلاح الدین عراق نیز درهم کوبیده شد.

 

به گزارش سایت وزارت دفاع آمریکا روز ۲۳اسفند مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رژیم آخوندی و نیروهای نیابتی آن هشدار داد:  آمریکا حمله به نیروهایش را تحمل نخواهد کرد. همه گزینه ها روز میز است . ما هر اقدام ضروری را انجام خواهیم داد تا از نیروهایمان در عراق و منطقه حفاظت کنیم... ما میدانیم که حمله کنندگان مورد حمایت رژیم ایران هستند ما  مسببین را مورد حسابرسی قرار می دهیم. شما نمیتوانید به پایگاههای ما شلیک کنید و آمریکاییها را بکشید و مجروح کنید و ما با شما مسامحه کنیم.

 

ژنرال مارک میلی نیز گفت: حمله اخیر توسط گروههای شبه نظامی صورت گرفت. ما با اطمینان زیاد می دانیم چه کسی حمله را انجام داد. ما توانستیم  کامیونی را که  لوله های پرتاب راکت در پشت آن تعبیه شده بود بگیریم. ما می دانیم چه کسی شلیک را انجام داد .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87e3dfcf-387e-4ea5-91bc-8f06d7ec232e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات