728 x 90

پایان ذخایر سنگ آهن ایران به‌دنبال سیاست‌های چپاولگرانه حاکمیت آخوندی

ذخایر سنگ آهن ایران
ذخایر سنگ آهن ایران

دیوان محاسبات رژیم دوشنبه ۳۰فروردین، در گزارشی ضمن هشدار اعلام کرد ذخایر سنگ آهن ایران که از مواد خام تولید فولاد است به‌علت سوءمدیرتی تا ۱۸سال دیگر به اتمام خواهد رسید.
سایت حکومتی اقتصاد ۲۴ نوشت: «موضوع ذخیره قطعی سنگ آهن ایران است که در حال حاضر حدود ۳.۳میلیارد تن برآورد شده و با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام شده، تحقق تولید ۵۵میلیون تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴ موجب اتمام ذخایر سنگ آهن حدود ۱۴سال بعد از افق ۱۴۰۴ خواهد شد که عدم انجام اکتشافات جدید و جایگزینی ذخایر سنگ آهن مصرف‌شده باعث از بین رفتن پشتوانه‌ٔ تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات وابسته به فولاد می‌شود».
در این گزارش با اعتراف به بهره‌برداری چپاولگرانه دستگاه حاکمیت آخوندی از منابع و ذخایر ایران آمده است: «بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی سال۱۳۹۸ و شش ماهه اول سال۱۳۹۹ در مجموع ۵۷فقره اکتشاف سنگ آهن صادر شده که هیچیک از آنها منتج به گواهی کشف یا پروانه بهره‌برداری نشده است و این موضوع، ضعف جدی بخش اکتشاف معادن کشور را نشان می‌دهد.

هم‌چنین، با روند فعلی استخراج سنگ آهن و تولیدات سایر محصولات زنجیره فولاد، تحقق اهداف سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ جهت تولید ۵۵میلیون تن فولاد خام امکانپذیر نخواهد بود».
شایان ذکر است سنگ آهن از لحاظ حجم و ارزش، یکی از مهمترین محصولات از معادن تولید ایران است و ماده خام تولید فولاد به‌شمار می‌رود. اما رژیم آخوندی سال‌ها به‌دنبال سیاست‌های خائنانه نسبت به ذخایر ایران، عمده مواد خام سنگ آهن را به چین صادر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8d862e5-0089-4d91-9282-c1d2d4094716"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات