728 x 90

پالایشگاههای ژاپن واردات نفت ایران را متوقف کردند

توقف واردات نفت ایران توسط ژاپن
توقف واردات نفت ایران توسط ژاپن

خبرگزاری رویتر،امروز جمعه ۹فروردین۹۸ نوشت: بنا‌ به گزارش منابع صنعتی و داده‌های پالایشگاه ریفینیتیو آیکان، ژاپن بعد از خرید ۱۵و ۳دهم میلیون بشکه نفت بین ژانویه و مارس در آستانه انقضای مدت معافیت موقت از تحریم‌های آمریکا، بر واردات نفت از ایران نقطه توقف گذاشت.


رویترز نوشت: این معافیت باعث شده بود ژاپن بتواند ۱۸۰روز دیگر از ایران نفت خریداری کند و در اوایل ماه مه منقضی می‌شود.

 

با این‌حال پالایشگاههای ژاپن به‌دنبال این هستند که تمامی محموله‌یی که بار زده شده و قرار است به ژاپن برسند و پرداختهای خود را تکمیل کنند.

یک سخنگوی فوجی اویل گفت با یادآوری این‌که بانکها و شرکتهای بیمه می‌خواهند مطمئن شوند که تمامی نقل و انتقالات به‌خوبی قبل از انقضای مدت معافیت انجام می‌شوند گفت ما فکر می‌کنیم خیلی مشکل خواهد بود که بعد از مارس بتوان تحریم‌ها را لغو کرد.


آخرین محموله نفت ایران در نفتکش کیسوگاوا انتظار می‌رود در ۹آوریل به شیبای ژاپن برسد. با این‌حال واشنگتن معافیتهای موقت نسبت به بزرگترین مشتریان نفت ایران یعنی ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، یونان و ترکیه تعیین کرد.

 

پالایشگاههای ژاپن چهارمین مصرف کننده نفت جهان، بارگیری نفت ایران را در اواسط سپتامبر متوقف کرده بود و تنها در اواخر ژانویه بود که بانکها تضمین دولتی دریافت کردند و این بارگیری از سرگرفته شد...

 

ژاپن ۱۵ و ۳دهم میلیون بشکه نفت خام ایران را در سه ماهه اول سال جاری بارگیری کرد که معادل ۸۶هزار و ۴۳۰بشکه در روز است.

این نشان می دهد که بارگیری از ایران ۳۳درصد از میزان متوسط ۱۲۹ هزار و ۳۰۰بشکه در روز افت داشته است...

 

سیگال مندلکر:  در مالزی، سنگاپور و هند بر خطرات معامله با رژیم ایران تأکید می کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام بلندپایه تحریمهای آمریکا روز جمعه گفت: آمریکا «فشار شدید» افزوده‌یی را علیه رژیم ایران در این هفته وارد آورد.

 

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکتا در امور اطلاعات تروریسم و مالی به خبرنگاران در سنگاپور گفت در روزهای آینده در ملاقات با مقامهای دولتی در مالزی، سنگاپور و هند بر خطرات اساسی در معاملات با ایران تاکید خواهد کرد.

 

 روز گذشته ۸ فروردین برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ما یک فشار بی‌سابقه در زمینه اقتصادی علیه رژیم ایران وارد کرده‌ایم.

ما ۲۳نوع مجازات علیه رژیم قرار داده‌ایم و بیش از ۹۰۰فرد و سازمان را مورد تحریم قراردادیم. ما به فشار بر صادرات نفت و سیستم مالی رژیم ایران ادامه خواهیم داد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87d037b6-e2e4-4bad-95d1-122a2708b1e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات