728 x 90

پاسدار شمخانی: مذاکره با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایران نیست

پاسدار شمخانی
پاسدار شمخانی

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم در توئیتی با اشاره به مذاکره مستقیم رژیم با آمریکا نوشت: مذاکره با آمریکا به‌دلیل آن‌که منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایران نیست.

شمخانی طرفهای غربی را متهم کرد که تلاش دارند که با فضاسازیهای تبلیغاتی از پرداختن به مسائل باقی مانده که جزو اولویتهای ما محسوب می‌شوند، شانه خالی کرده و برای جلب اعتماد نظام گامهای معناداری برنداشته‌اند. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۵ اسفند)

در همین حال خبرگزاری رویترز به‌نقل از توئیت شمخانی گزارش داد: با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه در وین، امکان دستیابی به توافق هسته‌یی خوب با قدرتهای غربی وجود دارد، اما مرحله نهایی نیازمند تصمیم‌گیری سیاسی غرب است.

شمخانی در ادامه حل مسائل حیاتی باقیمانده را، مشروط به تصمیم‌گیری سیاسی غرب برای متعادل کردن توافق» دانسته است.

 

علی باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده رژیم در کنفرانس وین، بعد از بازگشت به تهران در توئیتی نوشت: هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم، الزاماً تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد. وی در ادامه، اتمام کار را منوط به «تصمیم‌های مشخصی» کرد که «طرفهای غربی باید بگیرند».

(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۵ اسفند)

خبرگزاری فرانسه پنجشنبه ۵اسفند گزارش داد: علی باقری پس از بازگشت به تهران برای رایزنی گفت: امیدوار است «مسائل حساس و مهم» باقیمانده در مذاکرات وین طی روزهای آینده «با واقع‌بینی طرف غربی» حل و فصل شود.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f2da9af-bf56-4723-86bf-e46147fc16a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات