728 x 90

پاسدار شمخانی: برجام در موضوع اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است

پاسدار شمخانی
پاسدار شمخانی

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم در صفحه توئیتر خود روز چهارشنبه ۲۷بهمن نوشت: اکنون برجام برای نظام در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده و با آمریکای بد عهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

 

در همین حال امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه رژیم در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» چاپ انگلستان گفت که کنگره آمریکا باید در مورد تعهداتش در قبال برجام و بازگشت به توافق هسته‌یی، «بیانیه سیاسی» صادر کند.

وی گفت: سطح اول تضمین‌ها تضمین سیاسی است... طرف آمریکایی تأکید می‌کند که به هیچ‌وجه قادر نیست این توافق را در کنگره به تصویب برساند. برای ما تضمین قانونی طرف آمریکایی و طرف غربی هم مهم است. اگر نمی‌توانید به‌صورت قانون در مجلس خود این توافق را به تصویب برسانند، حداقل پارلمان کشور تان یا رئیس پارلمانهای کشور‌هایی که طرف مذاکرات برجامی ما هستند می‌توانند در یک بیانیه سیاسی پایبندی خود را به این توافق و به بازگشت به اجرای توافق برجام اعلام کنند.

وزیر خارجه رژیم در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت:

ما هم به‌دنبال یک توافق خوب هستیم. امروز که پیشرفتهایی در مذاکرات حاصل شده اما همه آنچه را که باید ذیل برجام به آن برسیم محقق نشده است. ما نگران تضمین هستیم. طرف آمریکایی هنوز تضمین محکمی را به ما ارائه نمی‌دهد. اصلاً برای ما قابل‌قبول نیست که طرف آمریکایی بگوید توافقی با شما می‌کنیم که اعتبار آن حداکثر تا پایان کار این دولت است.

در مذاکرات، آنها در مورد تحریم‌های دوران ترامپ فقط لغو آن بخش از تحریم‌ها را می‌پذیرند که نفع اقتصادی ما را از برجام با مشکل مواجه می‌کند. این همه‌ٔ آن چیزی نیست که ما به دنبالش هستیم. این‌که ترامپ ذیل برخی ادعاها مثل برنامه موشکی ایران، مباحث منطقه‌ای یا بحثهای حقوق‌بشری به‌طور یکجانبه، اشخاص حقیقی و حقوقی را در ایران مورد تحریم قرار داده قابل‌قبول نیست... این هم یکی از چالشهایی است که الآن در میز مذاکرات وین وجود دارد (سایت وزارت‌خارجه رژیم).

 

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت‌خارجه انگلستان روز سه‌شنبه ۲۶بهمن اعلام کرد، لیز تراس، وزیر خارجه انگلستان روز دوشنبه با امیر عبداللهیان گفتگو کرد و به او تأکید کرد زمان تصمیمات نهایی در مذاکرات برای احیای برجام فرا رسیده است. وزیر خارجه انگلستان هم‌چنین خواستار آزادی گروگانهای انگلیسی در ایران شد

 

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه ۲۶بهمن در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت: ما در مورد برخی مسائل جهانی از جمله وضعیت برنامه هسته‌یی رژیم ایران گفتگو کردیم. ما در سطح وزیران خارجه در ارتباط دائمی با این موضوع هستیم و باید اشاره کنم که مواضع ما در مورد برنامه اتمی رژیم ایران بسیار نزدیک است.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ed2bd99-cad3-452e-8243-34b92c50c76a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات