728 x 90

پاسخ نظام به بحران کمبود معلم

کلاس درس در ایران - عکس از آرشیو
کلاس درس در ایران - عکس از آرشیو

به‌رغم این‌که رسانه‌های حکومتی نوشتند در سال گذشته بیش از یک میلیون دانش‌آموز در اثر فقر ترک‌تحصیل کرده‌اند با این وجود آمارها از کمبود ۳۰۰هزار معلم خبر می‌دهد. آمار دانش‌آموزان در کلاسها بالای ۴۰نفر است.

پاسخ رژیم به این کمبود چیست؟

در یک‌کلام اجرای طرح «امین»!

به گفته رضا، مرادصحرایی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش، رژیم نه تنها هیچ طرحی برای استخدام معلم و تقویت کادر آموزشی ندارد بلکه تنها دغدغه‌اش استخدام ۵۰هزار آخوند تحت عنوان «مربی پرورشی» برای کنترل دانش‌آموزان و مقابله با صف‌آرایی این نسل در مقابل حکومت آخوندی است.

مرادصحرایی نشان داد تغییر مهرهٔ وزیر در این وزارت‌خانه چیزی جز دعوای باندی نبوده و تا آنجا که به حقوق معلمان و دانش‌آموزان بر می‌گردد تنها چیزی که در دستور آموزش و پرورش رژیم است تشدید فضای اختناق و سرکوب است.

او روز ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: «این وزارتخانه عمده تلاش خود را برای اجرای طرح «امین» به کار می‌برد تا روحانیان یکی پس از دیگری جذب مدارس شوند».

او در حالی که اقدامات سرکوبگرانه آخوندها در مدارس را «اقدامات پرورشی» می‌نامید گفت: «فعالیت‌های پرورشی از اولویت‌های اصلی سند تحول است. با کمبود ۵۰هزار مربی پرورشی روبه‌رو هستیم. امسال ۱۱هزار نفر بدین منظور استخدام خواهند شد، ولی باز هم کم است».

مهرهٔ رئیسی جلاد با کوچک‌نمایی کمبود ۳۰۰هزار معلم گفت: «آمار کمبود معلمان دقیق نیست».

در حالی حمیدرضا حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس آخوندی که از مهره‌های باند خامنه‌ای هم هست اذعان می‌کند: «آموزش و پرورش ۳۰۰هزار کمبود معلم دارد».

رژیم آخوندی برای کاستن از بار تعهداتش به مدارس دولتی و تقویت مدارس پولی سال گذشته ۲۵۰هزار معلم را بازنشسته کرد و معلمان موجود، هم از یک‌سو تحت فشارهای معیشتی و از سوی دیگر سرکوب و دستگیری قرار دارند. معوقات پرداخت نشده معلمان تبدیل به یکی از خواسته‌های دائمی آنان شده است. رژیم می‌خواهد با فشار اقتصادی آنان را ناگزیر از تغییر شغل کند تا با دست بازتر آموزش و پرورش را هم به جای محل تحصیل به محل درآمد باندهایش تبدیل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/444ca27f-3229-4408-9ad2-2bf52ce25f77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات