728 x 90

پارلمان لوکزامبورگ - نمایشگاه قیام ایران، بازدید وزیران کشور، دادگستری، فرهنگ، خانواده و مهاجرت، شهردار لوکزامبورگ و نمایندگان پارلمان

پارلمان لوکزامبورگ - نمایشگاه قیام ایران
پارلمان لوکزامبورگ - نمایشگاه قیام ایران

پارلمان لوکزامبورگ

نمایشگاه قیام ایران- زنان نیروی تغییر

بازدید وزیران کشور، دادگستری، فرهنگ، خانواده و مهاجرت

شهردار لوکزامبورگ و نمایندگان پارلمان

از نمایشگاه قیام ایران در پارلمان لوکزامبورگ

 

روز چهارشنبه اول دیماه نمایشگاهی با عنوان قیام ایران؛ زنان نیروی تغییر توسط تشکلهای ایرانی هوادار مقاومت ایران در کشور لوکزامبورگ در داخل پارلمان این کشور برگزار شد. تصاویر شهیدان قیام و هم‌چنین شهیدان مقاومت ایران و قتل‌عام شدگان سال۶۷ همراه با شرح حال آنها در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

زندانیان سیاسی سابق و اعضای خانواده‌های شهدای دهه۶۰ و قتل‌عام۶۷ در این نمایشگاه در ساختمان پارلمان لوکزامبورگ حضور یافتند و با بازدیدکنندگان دیدار کردند.

در این نمایشگاه که همزمان با اجلاس پارلمان با حضور هیأت دولت برگزار شد، نمایندگان پارلمان و وزیران دولت از جمله وزیر کشور و برابری زن و مرد خانم تاینا بوفردینگ Taina Bofferding، وزیر دادگستری و فرهنگ خانم سام تانسون Sam Tanson و وزیر خانواده و مهاجرت خانم کورین کاهن Corinne Cahen از نمایشگاه دیدار کردند و با حاضران در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و قیام مردم ایران به گفتگو پرداختند.

خانم لیدی پولفر Lydei Polfer نماینده و شهردار لوکزامبورگ نیز جزء دیدارکنندگان از نمایشگاه بود. منتخبان مردم لوکزامبورگ به برگزارکنندگان اطمینان دادند که در قیام مردم ایران در کنار این مردم و مقاومتشان قرار دارند و از هیچ کمکی در راستای رسیدن مردم ایران به اهداف دمکراتیک‌شان کوتاهی نخواهند کرد.

شبنم مددزاده زندانی سیاسی که ۵سال در زندانهای رژیم ضدبشری به‌سر برده در صحبت با دیدارکنندگان شمه‌ای از وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها را برای حاضران شرح داد.

پارلمان لوکزامبورگ از زمان شروع قیام مردم ایران تاکنون دو قطعنامه در حمایت از خواسته‌های قیام مردم ایران و محکوم کردن سرکوب این قیام توسط رژیم صادر کرده است. تمامی احزاب سیاسی این کشور در دیدار با نمایندگان جامعه ایرانی ساکن لوکزامبورگ حمایت خود از خواسته‌های دمکراتیک مردم ایران برای برخورداری از یک حکومت منتخب را اعلام کردند.

 

خانم پولفر شهردار لوکزامبورگ گفت: من وضعیت ایران را دنبال می‌کنم. شرایط برای مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند وحشتناک است. من به‌طور کامل با شما هستم. شما از حمایت کامل ما برخوردار هستید. ما صدها بار و هزاران بار حمایت می‌کنیم. شما بدانید حمایت قاطع ما در پشت شماست. و ما شجاعت تمامی جوانان ایران برای به‌دست آوردن آزادی را تحسین می‌کنیم.

ماکس هنگل نماینده پارلمان از حزب سوسیال‌مسیحی گفت:

این نمایشگاه برای ما بسیار مهم است و از این اقدام قدردانی می‌کنیم. من از مردم ایران حمایت می‌کنم. شجاعت و جسارت زیادی برای انجام کاری که مردم ایران انجام می‌دهند نیاز است. وقتی مردم تظاهرات می‌کنند و برای حقوقشان مبارزه می‌کنند هر ریسکی را به‌جان می‌خرند. ما در کشورهای دمکراتیک باید روی رژیم ایران فشار بیاوریم و هر قدر این فشار بیشتر باشد، در حکم حمایت از مردم ایران است.

وی خواستار توقف اعدام دستگیر شدگان و آزادی آنان که برای حقوقشان می‌جنگند شد.

ماکس هنگل افزود: ما در قرن بیست و یکم هستیم. همین الآن این اعمال را متوقف کنید. ما در یک جهان دموکراتیک زندگی می‌کنیم و باید از مردم ایران حمایت کنیم. همین الآن این «سرکوب» را متوقف کنید.

مسئول فراکسیون پارلمانی حزب سبزهای لوکزامبورگ نیز گفت: ما حداکثر تلاشمان را می‌کنیم تا روی رژیم ایران فشار بیاوریم و ما وضعیت را دنبال می‌کنیم... . حضور شما در اینجا برای ما بسیار مهم است... .

 

برگزار کنندگان خواسته‌های مردم ایران را در اختیار وزیران دولت و نمایندگان مردم لوکزامبورگ قرار دادند که مورد حمایت آنها قرار گرفت. شامل:

  • قرار دادن سپاه پاسداران جهل و جنایت در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا
  • به‌رسیمت شناخته شدن حق دفاع مشروع مردم ایران در مقابل سرکوب لجام‌گسیخته رژیم
  • تعطیل سفارتخانه‌های رژیم ایران در کشورهای اروپایی و احضار سفرای کشورهای اروپایی از ایران تحت حاکمیت آخوندها.

نمایشگاه از ساعت ۱۰صبح تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا کرد.

رسانه‌های لوکزامبورگ به برگزاری نمایشگاه در مورد قیام در پارلمان این کشور پرداختند. از جمله روزنامه لوکزامبورگر ورت با عنوان «فعالان حقوق‌بشر در پارلمان توجه را به وضعیت در ایران جلب می‌کنند» برگزاری نمایشگاه را منعکس کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5efcf9a5-a5a1-4b6c-8099-3c353d35011b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات