728 x 90

پارلمان سوئیس تحریم‌های شدیدتر علیه رژیم ایران را تصویب کرد

پارلمان سوئیس
پارلمان سوئیس

پارلمان سوئیس امروز پنجشنبه ۱۸اسفند با ۱۰۵رأی موافق در برابر ۶۵رأی مخالف تصمیم گرفت، ایران باید شدیدتر از تحریم‌های کنونی توسط سوئیس تحریم شود. وزیر خارجه سوئیس هشدار داد که این امر باعث شکستن پل‌های ارتباط با جمهوری اسلامی می‌شود.

به‌دنبال موج اعتراضات در ایران و سرکوب معترضان توسط حکومت جمهوری اسلامی، چندین ماه است که در پارلمان سوئیس بحث تشدید تحریم‌ها و پیوستن این کشور به تمام تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در جریان است.

رسانه‌های سوئیس می‌گویند مبارزه مردم ایران برای آزادی‌های فردی و اجتماعی و رعایت حقوق‌بشر طرفدارانی نیز در سوئیس و پارلمان این کشور دارد.

(پارلمان) حدود یک هفته پیش در بیانیه‌یی رژیم ایران را به‌دلیل نقض شدید حقوق‌بشر محکوم کرد. در این بیانیه، می‌گوید "از نقض حقوق‌بشر، و به‌ویژه نقض حقوق زنان، که رژیم ایران مسئول آن است، به‌شدت ناخشنود است".

ایگناسیو کاسیس، رئیس شورای فدرال (دولت)، از پارلمان خواسته بود این طرح را رد کند. او استدلال کرد که سوئیس در حال حاضر از ۹۰درصد از تحریم‌های اتحادیه اروپا پیروی کرده است.

کاسیس که ریاست دولت و وزارت‌خارجه سوئیس را برعهده دارد، افزود که سوئیس نقش ویژه‌یی در ایران ایفا می‌کند، از جمله این‌که این کشور "حافظ منافع" آمریکا در ایران است.(دویچه‌وله فارسی ۱۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1f85386-62be-4190-a54c-2270611331ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات