728 x 90

پارلمان ایتالیا - کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران

جلسه پارلمان ایتالیا
جلسه پارلمان ایتالیا

در کنفرانسی که روز سه‌شنبه ۱۰دسامبر همزمان با روز جهانی حقوق‌بشر، در پارلمان ایتالیا با شرکت نمایندگان پارلمان و سنای این کشور برگزار گردید، پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به‌ مناسبت ۱۰دسامبر روز جهانی حقوق‌بشر توسط آنتونیو تاسو رئیس کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان قرائت شد.

خانم رجوی در این پیام خطاب به اعضای سنا و پارلمان ایتالیا و جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیاگفت: از توجه و حمایت شما از مقاومت و قیام مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی سپاسگزاری می‌کنم و هر دو مجلس ایتالیا و دولت این کشور و اتحادیه اروپا را به حمایت از قیام و مقاومت ایران فرامی خوانم.

خانم رجوی افزود: در سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر می‌خواهم فریاد به‌آسمان‌رفتهٔ خون‌ بیش از هزار شهید قیام ایران را تکرار کنم که جهان نمی‌تواند نسبت به جنایتهای وحشیانه آخوندهای حاکم بر ایران نظاره‌گر و بی‌عمل باشد.

سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران و کشتار آبان۹۸یکی از هولناک‌ترین جنایتهای قرن بیست و یکم است.

متأسفانه دولتهای اروپا تاکنون پاسخ مناسبی به این همه کشتار و دستگیری نداده‌اند. اتحادیه اروپا باید مماشات و هر گونه ملاحظه و مراعات در مورد این رژیم را کنار گذاشته و خواهان توقف فوری کشتار و دستگیریها شوند اگر رژیم سرپیچی کرد باید بی‌گفتگو ماشه تحریم‌های شورای امنیت را بچکانند. شورای امنیت باید سردمداران رژیم را به‌خاطر این‌ همه سرکوب و خون‌ریزی، جنایتکاران علیه بشریت اعلام کند تا در برابر عدالت قرار بگیرند.

 

آنتونیو تاسو رئیس کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

آنتونیو تاسو که ریاست کنفرانس را به عهده داشت. در سخنان افتتاحیه خود، گفت: در ایران شرایط حساسی حاکم می‌باشد، بعد از قیام اخیر، رژیم ایران اقدامات بیرحمانه‌ای را علیه تظاهر کنندگان اعمال می‌کند. وظیفه ماست که به اقداماتی علیه این وضعیت دست بزنیم

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

جولیو ترتزی گفت:‌ مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران سالهاست علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران مبارزه می‌کنند و مدافعان واقعی حقوق‌بشر هستند. وی قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷را یکی از بدترین نمونه‌ها جنایت علیه بشریت توصیف کرد و این نوع جنایت علیه بشریت هم‌چنان در ایران ادامه دارد و کشتار صورت گرفته در قیام اخیر در ایران قربانیان زیادی شامل بیش از هزار کشته داشت. امروز جامعه بین‌المللی باید بگوید این وضعیت دیگر کافی است و به شورای ملی مقاومت ایران برای متوقف کردن این جنایتها گوش فرادهد

سناتور روبرتو رامپی عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا

سناتور روبرتو رامپی در سخنرانی خود گفت: به‌عنوان یک سیاستمدار و یک سناتور باید بگویم که حمایت از شهیدان قیام و به‌طور کلی آزادی در ایران یک حمایت قلبی و یک وظیفه سیاسی است. در اشرف۳من از موزه شهدای مقاومت بازدید کردم، آنچه که امروز رژیم ایران بر سر مردم خودش می‌آورد با حمایت از تروریسم نیز بر سر مردم منطقه می‌آورد.امروز یک آلترناتیو برای آینده ایران که با فرهنگ کثرت‌گرای خود می‌تواند جایگزین این رژیم باشد. من بسیار خوشحالم که امروز اینجا هستم و فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم از این سوی مرزها پیام آن ملتی را که این‌طور سرکوب می‌شوند به همه برسانیم بسیار مؤثر خواهد بود. به امید دیدار در ایران.

آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا

سخنران بعدی دکتر آنتونیو استانگو گفت: من بیش از ۳۰سال است که با مقاومت ایران همراهم و این فرصتی بود تا هم مقاومت ایران را بشناسم و هم رژیم ایران را.....تنها گرامی‌داشت روز جهانی حقوق‌بشر کافی نیست، بایستی به نقض حقوق‌بشر علیه قیام‌کنندگان در ایران علیه قیام‌کنندگان پرداخت. همان‌طور که در پیام خانم رجوی شنیدیم، مماشات با چنین رژیمی که بعد از ۴۰سال حمایت از تروریسم، عامل ویرانی نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه است دیگر کافی است و به‌خصوص دولت ایتالیا بایستی سیاست مماشات را به کناری بگذارد.

‌ الیزابتا زامپاروتی

در ادامه کنفرانس الیزابتا زامپاروتی گفت:‌ در دوران ریاست‌جمهوری روحانی به‌اصطلاح مدره، ۴هزار نفر اعدام شده‌اند که حداقل ۹۷نفر آنان زنان بوده‌اند. امام جمعه‌های رژیم به ادامه اعدامها فراخوان می‌دهند. ایتالیا یکی از کشورهای فعال در جهت منع اعدام است ولی سکوت آن در قبال اعدامها در ایران غیرقابل تحمل است. این توهین به دموکراسی می‌باشد.

بایستی یک کمیته مستقل برای تحقیق پیرامون این جنایتها تشکیل شود. در ایران رئیس قوه قضاییه یکی از اصلی‌ترین مسئولان قتل‌عام سال ۶۷است. در برابر چنین رژیمی یک جنبش سیاسی به رهبری خانم مریم رجوی می‌تواند بهترین آلترناتیو باشد. و بایستی از طرف دولتهای غربی به‌رسمیت شناخته شود.

‌ آلدو فوربیچه نویسنده و روزنامه‌نگار

آخرین سخنران کنفرانس آلدو فوربیچه گفت: در جریان قیام مردم ایران بیش از ۱۰۰۰تن از قیام‌کنندگان کشته شده‌اند این چیز کوچکی نیست و اگر چنین اتفاقی در جایی دیگر می‌افتاد جهانی را تکان می‌داد. بایستی این موضوع را به دادگاه جنایات بین‌المللی برد، در ایران نوجوانان را در ملأعام اعدام می‌کنند....ما باید افکار جامعه بین‌المللی را بیدار کنیم و آگاهی بدهیم تا بتوانیم نتایج مورد نظر را بگیریم.

در پایان جلسه نماینده آنتونیو تاسو ضمن قدردانی از سخنرانان و شرکت‌کنندگان گفت با توجه به اهمیت پیام خانم مریم رجوی و غنی بودن آن، من بعد از جلسه، این پیام را همراه با گزارشی از این جلسه برای وزیر خارجه و نخست‌وزیر ارسال خواهم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a773701-7fe6-4e6d-bd20-d2dd5b0a2640"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات