728 x 90

پارلمان انگلستان - کنفرانس پارلمانی به‌مناسبت روز جهانی زن

پارلمان انگلستان - کنفرانس پارلمانی به مناسبت روز جهانی زن
پارلمان انگلستان - کنفرانس پارلمانی به مناسبت روز جهانی زن

به‌مناسبت روز جهانی زن، یک کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان، با حضور شماری اعضای پارلمان از هر دو مجلس و از احزاب اصلی انگلستان، حقوقدانان برجسته و اساتید دانشگاه و نمایندگان جوامع ایرانی، برای همبستگی و حمایت از مبارزه زنان ایران برگزار شد.

در این کنفرانس سخنرانان با تأکید بر نقش هدایت کننده زنان در قیامهای اخیر، تحریم عمومی و سراسری نمایش انتخابات رژیم را، نشانه خواست و اراده مردم ایران برای تغییر رژیم و سرنگونی حاکمیت آخوندها دانستند.

سخنرانان از دولت انگلستان خواستند که همراه با متحدان خود در سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای آزادی فوری زندانیان سیاسی، به‌ویژه فعالان زن، و هزاران معترض که از زمان قیام سراسری آبانماه دستگیر شده‌اند، بر رژیم آخوندی فشار بیاورند.

خانم کریستی بریملو وکیل سال حقوق‌بشر انگلستان و رئیس پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز و ریاست این کنفرانس را به عهده داشت.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از ‌:

  • بارونس بوتروید عضو ارشد مجلس اعیان رئیس سابق مجلس عوام انگلستان
  • بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان
  • بارونس ایتون عضو مجلس اعیان
  • پرفسور لرد آلتون عضو مجلس اعیان

 

نمایندگان پارلمان انگلستان:

  • ترزا ویلیرز وزیر سابق محیط‌زیست
  • مری گلیندون
  • دکتر متیو آفورد
  • دیوید جونز وزیر پیشین دولت در امور ولز
  • سر دیوید ایمس
  • مارتین ویکرز

 

  • لیدی ول کوربت
  • استرون استیونسون
  • دکتر جاسلین اسکات قاضی و حقوقدان
  • مارگارت اوئن رئیس انجمن زنان با رتبه مشورتی سازمان ملل

 

  • در این کنفرانس هم‌چنین نمایندگانی از جوامع ایرانی در انگلستان سخنرانی کردند.

 

بارونس بوتروید عضو ارشد مجلس اعیان و رئیس پیشین پارلمان انگلستان در سخنانش گفت:

هر چند که هنوز برای جشن گرفتن روز جهانی زن که روز ۸مارس است، خیلی زود است، اما معتقدم که برای ما هیچ کاندیدی برای پاسداشت و تقدیر بهتر از زنان شجاع ایران نیست. در ماههای اخیر، همه ما شاهد شجاعت آنها بودیم زمانیکه قیام سراسری علیه دیکتاتوری مذهبی که میلیونها ایرانی را برای دهه‌ها به گروگان گرفته‌اند، رهبری کردند. و شما می‌دانید که زنان نقش به سزایی در جنبش آزادیخواهی در ایران در قرن اخیر به عهده داشته‌اند. و امروز آنها یک رهبر الهام‌بخش دارند که من چندی پیش مفتخر به دیدارش بودم؛ دوست خوبم، مریم رجوی که هم‌چنان به پیشتاز بودن قیام علیه دیکتاتوری مذهبی و هولناک در کشور ادامه می‌دهد.

دوستان عزیز؛ نمی‌دانم این موضوع در جلسه امروز مطرح شده است، اما معتقدم که هیچ جلسه و کنفرانسی نمی‌تواند بدون اشاره به انتخابات اخیر در ایران برگزار شود.

این یک دموکراسی نیست. این مسخره کردن دموکراسی است. این یک تقلب است و کلیت انتخابات از ابتدا تا پایان ساختگی بود. ندای مریم رجوی به مردم شنیده شد و یک پاسخ مناسب گرفت. من بسیار خوشحال هستم.

مردم ایران به‌ درخواست مریم رجوی گوش دادند. آنها انتخابات را تحریم کردند و نارضایتی‌شان را از سیستمی که تحت آن زندگی می‌کنند به نمایش گذاشتند.

این دولت (انگلستان) با این اکثریت وسیع باید آرزوهای دموکراتیک مردم ایران، مقاومت سازمان یافته، شورای ملی مقاومت ایران، و طرح ده ماده‌ای مریم رجوی به‌عنوان یک آلترناتیو مورد قبول علیه دیکتاتوری مذهبی فعلی را به‌رسمیت بشناسد. پیام ما باید این باشد که ما به‌رسمیت می‌شناسیم که مشکلات ایران یک راه‌حل ایرانی دارد و ما با افتخار از آن حمایت می‌کنیم.

دوستان عزیز؛ اگر قسمتی از پیامهای امروز ما ضبط شده و در ایران به نمایش در بیاید، اجازه بدهید که این پیام به ایرانیان به‌ویژه زنان برسد، که ما برای حمایت از آنها اینجا هستیم، ما شجاعت آنها را تحسین می‌کنیم و ما آنها را تشویق می‌کنیم. و هر چه بتوانیم در این گوشه دنیا انجام می‌دهیم و با دولت خودمان در خصوص شما صحبت می‌کنیم. می‌خواهم با کلام مریم رجوی سخنان خودم را به پایان ببرم آنجا که می‌گوید: هیچ ارتشی یا سلاحی قویتر از آرزوهای دموکراتیک ایرانیان وجود ندارد. دوستان من زنان و مردان ایران روزانه تظاهرات می‌کنند و از طریق آنها آن روز خواهد آمد که ایران آزاد شود.

 

 

کریستی بریملو با خوش‌آمد گویی به شخصیتهای شرکت‌کننده در این جلسه به فعالیت‌های اخص خود پیرامون نقض حقوق‌بشر در ایران و قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷پرداخت و گفت: «من خواستار تحقیق و تفحص مستقل در مورد این قتل‌عام هستم. من خوشبین هستم که با گذشت زمان، ما تشکیل یک دادگاه بین‌المللی در مورد قتل‌عام ۱۳۶۷در ایران را خواهیم دید که در آن به مدارک مستند استناد می‌کند، فقط موضوع زمان است و ما شاهد پاسخگویی و اقداماتی برای مقابله با مصونیت از مجازات در سراسر جهان خواهیم.

 

دیوید جونز: عضو ارشد پارلمان و وزیر پیشین امور ولز در پارلمان انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی بر ضرورت حمایت از مبارزات زنان در ایران تأکید کرد و گفت: باید مبارزات زنان شجاع ایران به‌رسمیت شناخته شود، به‌ویژه در جشنهای روز جهانی زن امسال، با توجه به نقش فوق‌العاده و برجسته آنها، در اعتراضات ضد رژیم که جهان از سال ۲۰۱۷شاهد آن بوده است.

دیوید جونز افزود: ملت ایران با تحریم انتخابات پارلمانی نامشروع رژیم، بار دیگر حمایت عظیم خود را از جنبش اعتراضی اعلام کرد. این تحریم هم طرد قاطعانه رژیم تهران بود و هم نشانه این‌که جنبش تغییر دموکراتیک در ایران کاملاً زنده است، و نیز شایسته به‌رسمیت شناخته شدن بین‌المللی است. این تحریم پس از فراخوان خانم رجوی صورت گرفت و محصول اقدامات واحدهای مقاومت سازمان مجاهدین خلق در سراسر ایران بود. و یک بار دیگر، ملت ایران تمایل خود را برای تغییر نشان داد و این واقعیتی است که باید هم دولت انگلیس و هم جامعه جهانی آن را به‌رسمیت بشناسند. ما این موضوع را با جزئیات بیشتر در یک کنفرانس مشابه که ماه گذشته در اینجا برگزار کردیم، مورد بحث قرار دادیم و تکرار می‌کنم که معتقدم زمان آن رسیده است که دولت ما آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد، و هم‌چنین این امر را که طرح خانم رجوی یک جایگزین مناسب ایرانی برای رژیم کنونی در تهران است. و این باید به اقدامات مشخص در سازمان ملل و در سطوح دیگر بین‌المللی تبدیل شود تا رژیم برای قساوتهای خود پاسخگو باشد. جلسه چهل و سوم شورای حقوق‌بشر سازمان ملل این هفته در ژنو آغاز شد و تا اواخر ماه آینده ادامه خواهد داشت. من معتقدم که دولت انگلستان باید از این فرصت نهایت استفاده را بکند، که با متحدان خود همکاری کند تا از دبیرکل سازمان ملل خواسته شود تا بلافاصله یک هیات حقیقت‌یاب را به ایران اعزام کند تا در مورد قتل معترضان تحقیق کند ، و از زندانهای ایران بازدید کند به‌منظور دیدار با افراد دستگیر شده در اعتراضات اخیر و هم‌چنین باید رژیم را تحت فشار قرار داد تا افرادی را که در اعتراضات اخیر دستگیر کرده و به‌عنوان زندانی سیاسی محبوس شده‌اند، فوراً آزاد کند.

 

حال، همان‌طور که رژیم از سرکوب زنان به‌عنوان ابزاری برای تحقق سرکوبهای گسترده‌تر داخلی استفاده می‌کند، ما باید همان‌طور که جنبش مقاومت ایران نیز انجام داده است، این امر را که زنان در واقع نیروی واقعی برای تغییر در ایران هستند را به‌رسمیت بشناسیم. و من معتقدم که همه ما، همه ما در اینجا، همه ما در سراسر انگلیس، همه ما در سراسر اروپا، همه ما در سرتاسر جهان، اکنون باید در کنار آن زنان شجاع ایرانی باشیم که هم‌چنان به رهبری مبارزه میلیون‌ها ایرانی ادامه می‌دهند و نیز در کنار جنبش آزادی که هدفش یک ایران آزاد و دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت و آینده‌ای بهتر برای مردم ایران می‌باشد، که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود. بسیار از شما متشکرم.

 

بارونس ورما نماینده مجلس اعیان انگلستان

بارونس ورما عضو مجلس اعیان و رئیس بخش زنان انگلستان در سازمان ملل ‌متحد ضمن ابراز خوشحالی از شرکت در این کنفرانس گفت:

مریم رجوی برای همه ما چهره‌ای نمادین است و ایکاش می‌شد تا بخش کمی از آن همه الهام و بینش وی را بگیریم و آن را در میان سیاستمداران خود در اینجا ترویج کنیم، من فکر می‌کنم که ما جهان بسیار بهتری خواهیم داشت، اگر که بتوانیم بیان کنیم که دمکراسی واقعی چیست و این همان توانایی اظهارنظر کردن و صحبت کردن و بپا خاستن برای دفاع از افرادی است که بیشتر از همه نیاز دارند تا صدایشان شویم.

من از زمانی که در سال ۲۰۰۶وارد مجلس لردها شدم حامی مقاومت ایران بوده‌ام به این دلیل که سرکوب زنان را می‌فهمم. زنان و دختران در ایران در حال جنگ با رژیمی هستند که ظالم و ستمکار است البته تغییر در ایران محقق خواهد شد و این در زمان حیات ما اتفاق خواهد افتاد. اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که سایر قسمتهای جهان نیز با هم متحد شوند، نه تنها برای حمایت از زنان ایران، بلکه زنان در سراسر جهان. و این بدان معنی است که ما باید به اندازه کافی شجاع باشیم که بتوانیم بپا خیزیم و حرفمان را بزنیم و البته، مطمئناً اگر که شما آمادگی اینرا داشته باشید تا بپا خاسته و حرف خود را بزنید، مردم خواهند آمد، دورتان را خواهند گرفت و به شما خواهند پیوست.

 

پروفسور لرد دیوید آلتون عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس بود وی در سخنان خود گفت:

مبارزات برای رهایی و آزادی یک‌شبه و تصادفی اتفاق نمی‌افتند، این تغییرات مانند تبدیل ذره‌های سنگریزه و شنی است که وارد صدف می‌شوند تا مرواید به‌وجود بیآید. ما باید سنگریزه‌های محکمی باشیم که آن نوعی تغییر را ببار می‌آورد، تغییری که امیلی وایلدینگ داویسون در این کشور ببار آورد، تغییری که مریم رجوی تلاش می‌کند با چنان شهامت و شجاعتی در ایران ببار آورد

و ما باید تعهد و پایبندی‌مان را برای پشتیبانی از مریم رجوی دو برابر کنیم.

و باید داستان آنهایی که مانند امیلی وایلدینگ داویسون جان خود را از دست داده‌اند بیاد آوریم، اما در این زمینه، به چیزی فکر کنیم که در ۱۹۸۸به‌وقوع پیوست که در آن ۳۰۰۰۰نفر بدلایل سیاسی زندانی شدند و با فتوای خمینی، اعدام شدند. و آنهاییکه اپوزیسیون اصلی، سازمان مجاهدین خلق ایران، را رد نکردند، پس از این‌که یک کمیسیون مرگ سه سؤال از آنها کرد، به جرم جنگ با خدا، بر طبق حکم خمینی، اعدام شدند. دختران جوان به سن ۱۵یا ۱۶سال و هم‌چنین زنان باردار، در زندانها در سراسر کشور به‌دستور مقامات رژیم اعدام شدند

در آخرین کنفرانسی که چند هفته پیش در این مجلس برگزار شد، من سه پیشنهاد کردم. اولین آن فشار بین‌المللی بود که ما باید اعمال کنیم که دولت باید بلافاصله در شورای امنیت گام بردارد، و اعلان کند رهبران رژیم مذهبی عاملان و آمران جنایت علیه بشریت هستند و دهها سالست حقوق‌بشر را به‌طور سیستماتیک نقض کرده‌اند. دوم این‌که، بریتانیا و متحدان بین‌المللی‌اش باید ارجاع عاملان و آمران قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در ۱۹۸۸به دادگاه جنایی بین‌المللی را پیگیری کنند، که بقدری جدی است که جنایت علیه بشریت در نظر گرفته شده و هم‌چنین به‌گفته دیگران کشتار بیش از ۱۵۰۰و سرکوب وحشیانه قیامهای سراسری اخیر.

و سوم این‌که، اگر این پیشنهادها وتو و بلوکه شود، آنوقت بریتانیا باید به ایجاد یک محاکمه منطقه‌یی کمک کن تا آنهایی که مسئول این جنایات از جمله در کردستان بوده‌اند در مقابل عدالت قرار گیرند.

 

ترزا ویلیرز نماینده مجلس عوام و وزیر سابق محیط‌زیست و وزیر ایرلند شمالی در دولت انگلستان: 

همه شهروندان ایران، زن و مرد در معرض محدودیتهای شدید آزادی بیان قرار دارند و بسیاری از روزنامه‌نگاران در زندان اسیر هستند مجازاتهای بیرحمانه به هر کسی که به اندازه کافی شجاع باشد که علیه این رژیم سخن بگوید یا حتی در اعتراضات سیاسی صلح‌آمیز شرکت کند اعمال می‌شود. مهمتر از همه اینها، زنان ایران تحت رفتارهای خشن تری حتی نسبت به مردان قرار می‌گیرند.

با آنها به‌عنوان شهروندان درجه دو رفتار می‌شود. گزارش جهانی درباره نابرابری بین زن و مرد در سال ۲۰۲۰از مجمع جهانی اقتصاد، ایران را به‌عنوان ۱۴۷مین کشور از ۱۵۲کشور جهان در مشارکت و فرصت اقتصادی زنان قرار داده است.

به همه زنانی که در اعتراضات سیاسی در سراسر ایران شرکت کرده‌اند ادای احترام می‌کنم. آنها بسیار شجاع هستند و روشن است که حقوق زنان در ایران در صدر مطالبات تغییر دموکراتیک و اصلاحات و حقوق‌بشر قرار دارند.

و البته همان‌طور که شنیدیم، بسیاری از زنان در نتیجه این اعتراضات دستگیر و زندانی شده‌اند، و متأسفانه بسیاری در بین کسانی هستند که توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. من از کارهایی که کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران و البته شورای ملی مقاومت ایران برای برجسته کردن ظلم و ستم توسط رژیم ایران انجام داده‌اند استقبال می‌کنم.

 من یک بار دیگر به شجاعت زنان در ایران که در حال تلاش برای برابری، حقوق‌بشر به‌رغم خطرات عظیم شخصی هستند، درود می‌فرستم. من معتقدم که یک روز، این مبارزات طولانی موفق خواهد بود و در نهایت، ما شاهد یک ایران آزاد خواهیم بود که احترام و برابری را برای زنان و مردان فراهم می‌کند و به همه شهروندان خود آینده‌ای روشن‌تر و بهتر ارائه می‌دهد. متشکرم.

 

متیو آفورد نماینده مجلس عوام انگلستان

من با شناختن زنان ایران و تجلیل از فعالیت‌های آنها به‌ویژه در ایستادگی در برابر دیکتاتوری شاه در کشور، شروع می‌کنم. ما می‌دانیم که رژیمی که آنها با آن مخالفند، بسیار بیرحم است، نه تنها سوء رفتار، بلکه از منابع و امتیازات ثروت خود برای انکار اساسی‌ترین حقوق و آزادی اساسی زنان و دختران استفاده می‌کند.

ماه گذشته ما کنفرانسی برگزار کردیم همان‌طور که در آنجا گفتم، دولت ما باید درک کند که مسأله ایران دارای یک راه‌حل ایرانی است و این جنبش طرفدار دموکراسی به رهبری خانم مریم رجوی و اجرای برنامه ۱۰ماده اوست. توصیه ما این بود که دولت انگلستان خواستار همکاری با متحدان بین‌المللی باشد تا دبیرکل سازمان ملل هیأتی را برای تحقیق به ایران بفرستد.

من معتقدم که رهبری و انرژی ای که زنان در اعتراضات در ایران و مخالفت سازمان‌یافته به ارمغان می‌آورند منشأ پیروزی نهایی در برابر دیکتاتوری وحشی آخوندی خواهد بود و من از دولت می‌خواهم که در کنار آنها و در سمت درست تاریخ بماند.

 

بارونس ایتون ـ ناظم سابق پارلمانی دولت در مجلس اعیان انگلستان

شگفت انگیز است که باز هم بعد از همه این اتفاقاتی که برای زنان (ایرانی) رُخ داده و حمله‌های رژیم، هر روز زنان و دختران بیشتری اعتراضات علیه رژیم (ایران) را رهبری می‌کنند و به جنبش مقاومت در برابر آخوندها می‌پیوندند.

همان‌طور که می‌دانیم خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در پیامی (قیام) زنان ایرانی را ستایش کرد و گفت: زنان فعالانه، به مشارکت، رهبری و حمایت از معترضان پرداخته‌اند. قبلاً گفته بودیم که زنان نیروی تغییر و تحول هستند و استبداد ارتجاعی و مذهبی آخوندها را شکست خواهند داد. زنان شجاع ایران تمام تلاش خود را ادامه می‌دهند تا زمانی که تمامیت حکومت اشتباه دینی آخوندها را سرنگون کنند، و آزادی و برابری را برای کشورشان به ارمغان آورند. بیایید همه اشخاص حقیقی عاشق حقوق‌بشر و دولتهای دموکراتیک در سراسر جهان، به‌ویژه دولت بریتانیا را فرا بخوانیم تا از زنان بسیار شجاع (ایران) و اعتراضات مشروع آنها، شورای ملی مقاومت و رهبر بسیار عالی آنها، مریم رجوی حمایت کنند.

با تشکر از شما!

 

سردیوید ایمس نماینده مجلس عوام و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی ایران آزاد:

زن ستیزی هسته اصلی سیستم سیاسی رژیم حاکم بر ایران است این رژیم از سرکوب زنان به‌عنوان تکیه گاهی برای سرکوب گسترده‌تر مردم داخل کشور استفاده می‌کند جامعه جهانی باید نقش تعیین‌کننده زنان ایرانی در اعتراضات و این واقعیت که آنها محرک تحول در ایران هستند را ببینند.

در حقیقت، آن‌چه ما دیدیم این است که مردم ایران با شعارهای مردمی عمل می‌کنند، اعتراضات ضد رژیم اخیر در سراسر کشور با شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر ستمگر، نه شاه می‌خواهیم و نه رهبر بود. بنابراین رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، خانم رجوی اوضاع را در این جمله خلاصه کرد وقتی که گفت عدم موفقیت رژیم برای ارعاب مردم برای مراجعه به پای صندوق های رأی، نشانگر ادای احترام مردم ایران به هزار‌و‌پانصد شهید قیامهای نوامبر ۲۰۱۹ و قیامهای بعدی است.

این یک تحریم بی‌سابقه، هم‌چنین یک نفی قاطعِ نه به خمینی، نه به روحانی و کلیت رژیم آخوندی بود و شور و شعف مردم در شعار واحد مقاومت که رأی من براندازی است را نشان داد.

بنابراین می‌خواهم مجدداً، به‌خصوص موارد زیر را تکرار کنم. دولت انگلستان باید هر چقدر هم دشوار باشد، از قیامهای مردمی در ایران علیه فساد، سوء استفاده، و سرکوب و برنامه دموکراتیک ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای حاکمیت فعلی دیکتاتوری مذهبی ایران پشتیبانی کند.

بسیار خوب است، خانمها و آقایان که شما را در اینجا به تعداد زیاد می‌بینیم و سخنان بنیانگذار کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران، لرد رابین کوربت را نقل می‌کنم که: "ایران آزاد می‌شود".

 

ماری گلیندون ـ نماینده ارشد مجلس عوام از حزب کارگر انگلستان

من می‌خواهم به‌طور ویژه‌یی از شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان و هم‌چنین از انجمن زنان ایرانی تقدیر کنم زیرا آنها از طرف شما (زنان ایران) سخنرانی می‌کنند. ما به شما (در راستای آزادی زنان) مدیون هستیم و هم‌چنین یک وظیفه بزرگ داریم برای انجام کارهای بیشتر در همبستگی و به‌نمایندگی از دیگر نمایندگان پارلمان (بریتانیا)، ما تلاش خواهیم کرد و به پشتیبانی از تلاش‌های شما ادامه خواهیم داد و صدای شما در پارلمان بریتانیا خواهیم بود.

 

مارتین ویکرز ـ نماینده محافظه‌کار مجلس عوام انگلستان

وقتی ما فاجعه‌هایی مانند سنگسارها و اعدامها را می‌بینیم که به‌روشنی انجام می‌شود، جهان متمدن باید واکنش نشان دهد، امیدوارم که ما حداکثر فشار را در سراسر جهان به رژیم ایران تحمیل کنیم

ایران از پتانسیل بزرگی برخوردار است اکنون زمان آن است که با تمرکز روی آزادی و دموکراسی اجازه بدهیم که پتانسیل‌های ایران و ایرانیان آزاد شود. و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم

 

جاسلین اسکات ـ اسکات قاضی و حقوقدان برجسته

من زنانی را دیده‌ام که که زندگی شخصی آنها با مبارزه سیاسی علیه رژیم مذهبی ایران، یعنی بنیادگرایی آخوندی عجین شده است. و با این حال آن زنان با نیرو و شجاعت به جلو حرکت کرده و تسلیم نمی‌شوند. قدرت و شجاعتی که حاکمیت آخوندها را به چالش می‌کشند، این زنان ایرانی تغییر را که خواست زنان و مردم ایران است محقق می‌کنند آگاهی از این مبارزه، آخوندها را آشفته می‌کند. پایان دادن به رژیم وحشت، شکنجه، زندان و قتل، آزادی مردم ایران را به ارمغان می‌آورد. ما در کنار شما هستیم

 

مارگارت اوئن ـ رئیس انجمن زنان با رتبه مشورتی سازمان ملل

رژیم ایران مستبدترین و زن‌ستیزترین رژیم جهان است. و چقدر شجاع بودند زنان ایرانی که در روز انتخابات. پایین‌ترین نرخ مشارکت در انتخابات از زمان انقلاب ۵۷رقم خورد. شرایط در ایران بسیار وحشتناک است باید هیاتی از سازمان به ایران اعزام شود که در مورد زندانها و کشتارهایی که اتفاق افتاده تحقیق کند، باید مسأله حقوق‌بشر مقدم بر هر گونه تجارت و معاملات دیگر قرار گیرد

 

استرون استیونسون ـ کمپین برای تغییر دموکراتیک در ایران

استروان استیونسون سخنران بعدی این جلسه بود وی گفت: رژیم ایران یک رژیم تروریستی است این رژیم یک رژیم دروغگوست که این دروغگویی را در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی و نمایش انتخابات که با تحریم گسترده مردم مواجه شد دیدیم اما ما می‌خواهیم پیام را با صدای بلند و واضح بیان کنیم که با افرادی که به‌دنبال آزادی هستند، و به‌دنبال تغییر رژیم هستند، و می‌خواهند دموکراسی، عدالت، حقوق زنان و حقوق‌بشر را احیا کنند، شانه به شانه ایستاده‌ایم.

و این به بهترین وجه تحت رهبری الهام‌بخش مریم رجوی تأمین می‌شود. بسیار از شما متشکرم.

 

والری کوربت همسر لرد کوربت فقید که از حامیان برجسته مقاومت ایران:

من به تغییر رژیم ایران به رهبری خانم مریم رجوی بسیار امیدوارم. برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی شامل برابری کامل زن و مرد و حذف همه اشکال تبعیض علیه زنان است که رژیم ایران آنرا امضا نکرده است. ما شاهد حضور فعال زنان در تظاهرات ضدحکومتی در ایران بوده‌ایم و این اعتراضات هنوز ادامه دارد. من به تمام زنان ایران یک پیام دارم: برای شما در ادامه مبارزه‌تان پایداری آرزو می‌کنم.

 

در کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان لیلا جزایری و نغمه رجبی به‌نمایندگی از سوی انجمنهای ایرانیان مقیم انگلستان طی سخنانی به شرح گوشه‌هایی از جنایات رژیم علیه زنان ایران پرداختند و نمونه‌هایی از شجاعت زنان در جریان قیام آبان و هم‌چنین پایداری و ایستادگی زنان مجاهد در برابر رژیم زن‌ستیز آخوندی را برای حاضران در گردهمایی تشریح کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/879e29ea-922c-4f8a-9bcf-fa06a6212297"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات