728 x 90

پارادوکس صدور واکسن در بحران واکسیناسیون - گزارش خبری

وضعیت واکسیناسیون در ایران
وضعیت واکسیناسیون در ایران

صدور واکسن کرونا؟

هدیه واکسن به کشورهای فقیر؟

شاید در دنیای امروز چنین ادعاهایی را فقط بتوان در ایران تحت حاکمیت آخوندها پیدا کرد. دقت کنید:

تسنیم (۶تیر): وزیر بهداشت با اشاره به انواع واکسنهای تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

مهر (۶تیر) وزیر بهداشت گفت: در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

ایرنا (۵ اردیبهشت) وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که مدیریت پاندمی کووید۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمکهای فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشورها برای مهار کرونا اعلام کرد.

 

آخرین وضعیت واکسیناسیون

بر اساس آمارهای رسمی انتشاریافته رژیم ایران تنها ۴.۶۶ درصد از کل جمعیت کشور را واکسیناسیون کرده است. آن هم در شرایطی که هر روز فیلمی از صفهای تزریق واکسن و بی‌برنامه رژیم در این زمینه منتشر می‌شود. این میزان از تزریق واکسن حتی در کشورهای همسایه ایران نیز بسیار اندک است و رژیم آخوندی در قعر جدول واکسیناسیون خاورمیانه قرار دارد.

آخرین جدول واکسیناسیون که با استفاده از منابع جهانی تنظیم شده است بدین شرح است:

 

نمودار ترزیق واکسن در کشورهای همسایه با ایران

نمودار ترزیق واکسن در کشورهای همسایه با ایران

 

 

کشور          درصد واکسیناسیون

بحرین          ۶۱.۷درصد

قطر             ۵۷.۷درصد

عربستان       ۴۷.۵۶درصد

ترکیه             ۲۱.۶۳درصد

آذربایجان       ۱۶.۲۳درصد

عمان             ۱۳.۵درصد

روسیه            ۱۲.۱۹درصد

قزاقستان       ۱۲.۱۷درصد

پاکستان          ۴.۹درصد

ایران               ۴.۶۶درصد

افغانستان       ۱.۲۴ درصد

عراق               ۱.۱۱درصد

 

هم‌چنانکه شاهد هستید، تنها کشورهای افغانستان و عراق کمتر از رژیم ایران واکسیناسیون انجام داده‌اند و عمده کشورهای منطقه بیشتر از ۱۲درصد جمعیت‌شان را واکسینه کرده‌اند. برخی کشورها مانند بحرین و قطر نیز بیشتر از ۵۰درصد جمعیت‌شان را واکسینه کرده‌اند و قادر به کنترل این ویروس مرگبار بوده‌اند.

 

اعتراض متخصصان و مقامات نظام

در چنین فضایی بسیاری از متخصصان و مقامات خود رژیم زبان به اعتراض گشودند.

تلویزیون رژیم (۲۴خرداد) مصطفی نوری‌زاده استاد دانشگاه: هر روز هم که در جراید اعلام میشه که ما مشکل واکسن نداریم اگر مشکل واکسن نداریم چرا دوز دوم اینها را نمی‌زنید؟ چرا نمی‌آییم شفاف بگوییم آقا واکسن نخریدیم نتوانستیم بخریم توی شهریورماه اعلام شد بیست میلیون دوز از هند خریدیم در شهریور این بیست میلیون کی قرار است بیاید؟ در مورد واکسن روسیه گفتند ۶۰میلیون دوز خریدیم آقای دکتر دو سه روز قبل صد هزار دوز واکسن از روسیه آمد کلی خبرها بولد این ۶۰میلیون کجا؟‌این صد هزار تا کجا؟ ما قرار بود تا اواسط خرداد ماه ۱۴میلیون دوز واکسن تزریق کنیم در کشور آیا به آن رسیدیم؟

این قولهایی که داده میشه و مخصوصاً در مورد واکسنهای داخلی‌مان خطرناک است واکسن سازهای ما نظرشان برخلاف این چیزهایی است که ما تلویزیون می‌شنویم هی می آیند یک تاریخی می‌گویند دو روز بعد پنج روز واکسن داخلی می‌آید در بازار اعتمادسازی از بین می‌رود ما باید بیاییم اعتمادسازی بکنیم

 

مالکی عضو مجلس ارتجاع روز ۶تیر در تذکر شفاهی به نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: تذکری دارم به آقای نمکی، جنابعالی اخیراً نامه‌یی به وزیر هند نوشته‌اید مبنی بر این‌که آمادگی دارید تجربه و مشکلات و وسایل فنی و تجهیزات فنی به هند ببرید تا به مهار کرونا در این کشور کمک شود، اما من می‌گویم؛ نیازی نیست به هند بروید، یک سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با این ویروس هندی که اخیراً وارد استان و در شرق کشور شده مبارزه کنید. تجهیزات و هر آنچه را که دارید را در اختیار استان قرار دهید.

شما اطلاع دارید که روزانه بیش از ۱۲۰۰نفر از مردم مظلوم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می‌شوند و بیش از چند نفر هم روزانه کشته می‌شوند شما نه پاسخ تلفن استاندار را می‌دهید و نه از مدیریت کامل در آنجا برخوردار هستید که بتوانید ستاد کرونا را کنترل کنید جنابعالی ۶ماه پیش قول دادید...

 

موج پنجم کرونا

رژیم آخوندی که قادر به کنترل امواج مرگبار کرونا در کشور نیست در فکر صدور واکسن کروناست. روزنامه‌های حکومتی و مقامات علمی رژیم در روزهای اخیر در زمینه بروز موج پنجم کرونا هشدار می‌دهند.

روزنامه حکومتی آرمان در مقاله خود که به نام محمدرضا محبوب‌فر کارشناس حوزه سلامت منتشر کرده است می‌نویسد: «پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فراگرفته و طی یکی دو هفته آینده تعداد شهرهای قرمز کشور افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی صحبت از وضعیت زرد و نارنجی و آبی در کشور شوخی با سلامت جامعه است. بحران تأمین دوز دوم واکسن کرونا در شهرهای ایران نیز امروز در کشور سر باز کرده است. . در روزهای گذشته بسیاری از کسانی که بنا به نوبت‌شان باید دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، به مراکز اعلام شده مراجعه کردند، اما شنیدند که واکسن موجود نیست. واکسیناسیون نوبت دوم در کشور تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده، خبری که شکست برنامه واکسیناسیون کرونا در ایران را برملا می‌کند».

این روزنامه در ادامه با اعتراف به جنایت نظام آخوندی در ممنوعیت ورود واکسن می‌نویسد: «تعدادی از شرکت‌های معتبر اروپایی مستقر در کشورهایی مثل آلمان طی نامه‌نگاری با دولت و وزارت بهداشت و درمان آمادگی خود را برای واردات واکسنهای معتبر و برند دنیا به ایران اعلام داشته‌اند و بر واردات مرحله اول واکسن به کشور تا ۱۰میلیون دوز و به قیمت ۱۰ تا ۱۳دلار برای هر دوز واکسن در مدت زمان یک هفته تأکید داشته‌اند. به‌رغم اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی و داخلی برای واردات واکسن به کشور وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن به کشور را غیرواقعی خوانده و مجوز واردات واکسنهای برند و معتبر خارجی به کشور را صادر نمی‌کند. آیا حفظ جان مردم کشورمان ارزش پرداخت هزینه ۱۳دلاری برای هر دوز واکسن وارداتی را ندارد؟»

 

کدام را باور کنیم

حال شما قضاوت کنید که کدام را باور کنیم؟ ادعای مسخره صدور واکسن؟ یا سطح پایین واکسیناسیون و آوارگی مردم برای تزریق دوز دوم و موج پنجم کرونا؟

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2b33bf4-9516-4c68-b3b6-da570088ae46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات