728 x 90

پاداش ۱۰میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات درباره دو عامل سایبری رژیم ایران

اف بی آی
اف بی آی

وزارت‌خارجه آمریکا؛ روز سه‌شنبه ۱۲بهمن بر اساس برنامه «پاداش برای عدالت» از اعلام یک پاداش ده میلیون دلاری، برای اطلاعاتی در مورد دو عامل سایبری رژیم ایران که تلاش داشتند در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعمال نفوذ کنند خبر داد.
به گفته وزارت‌خارجه آمریکا محمد حسین موسی کاظمی، و سجاد کاشایان از طریق شرکت سایبری ایمن‌نت پاسارگاد، در یک کارزار تحت حمایت حکومت ایران تلاش کردند در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا اعمال نفوذ کنند. آنها سعی داشتند با ایجاد تفرقه، اعتماد رأی دهندگان به سیستم انتخابات آمریکا را تضعیف کنند.
بر اساس اطلاعیه وزارت‌خارجه آمریکا؛ کاظمی از جمله به اجرای کارزار مرعوب کردن رأی دهندگان کمک کرد و کاشایان نیز مدیریت شبکه کامپیوتری که برای این اقدامات مورد استفاده قرار گرفت، را برعهده داشت. او هم‌چنین می‌خواست با خرید حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی، این کارزار را در این راستا پیش ببرد.
این اطلاعیه در حالی صادر شد که پیش‌تر اف.بی.آی از محمد حسین موسی کاظمی، و سجاد کاشایان به‌عنوان دو متهم تحت پیگرد نام برده بود.
خاطرنشان می‌شود که برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت‌خارجه آمریکا تا ۱۰میلیون دلار پاداش برای اطلاعات در مورد دخالت بازیگران سایبری که تحت دستور و یا کنترل دولت خارجی برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا اقدام کرده‌اند، تعیین کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b44d6ebe-55aa-4534-aa4b-0ea1a1ab6cbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات