728 x 90

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا: «ما خواستار افزایش تنش نیستیم. کاری که ما می‌کنیم بازدارندگی است و نه جنگ»

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا
پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع این کشور روز سه‌شنبه ۳۱اردیبهشت پس از نشست توجیهی با نمایندگان کنگره آمریکا که پشت درهای بسته انجام گرفت با خبرنگاران گفتگو کردند. وزیر خارجه آمریکا گفت: ما کارزار استراتژیک خودمان را هم برای مجلس نمایندگان و هم سنا توضیح دادیم و گفتیم که می‌خواهیم ۴۰سال فعالیت بدخواهانه و تروریستی رژیم ایران را عقب برانیم. ما در این رابطه با آنها صحبت کردیم. ما همه اینها را همراه با اطلاعاتی که از این تاریخچه ۴۰ساله داشتیم و جدید بودند با آنها به شراکت گذاشتیم.

 

پاتریک شاناهان سرپرست وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: «تمرکز اصلی ما در این نقطه روی این مسأله است که مانع اشتباه محاسبه رژیم ایران شویم. ما خواستار افزایش تنش نیستیم. کاری که ما می‌کنیم بازدارندگی است و نه جنگ. ما درصد ایجاد جنگ نیستیم.»

 

خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از پاتریک شاناهان گفت:‌ واکنش ایالات متحده تهدید از جانب ایران را به‌حالت تعلیق درآورده است.

پاتریک شاناهان افزود: ما در یک مقطع از تهدیدات بالا به‌سر می‌بریم، وظیفه ما این است که مطمئن شویم رژیم ایران دست به اشتباه محاسبه نزند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ «احتمال زیادی» وجود دارد رژیم ایران مسئول خرابکاری علیه منافع کشورهای خلیج‌فارس باشد.

خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود: مایک پمپئو روز سه‌شنبه ۳۱اردیبهشت در مصاحبه با برنامه رادیویی هیو هوئیت گفت:‌ «با در نظر گرفتن تمامی درگیریهای منطقه‌یی که ما در دهه گذشته شاهد آن بوده‌ایم و وضعیت و شکل این حملات، به‌نظر می‌رسد که احتمال زیادی دارد که رژیم ایران پشت این حملات بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/577549fb-07fd-4ef5-bfdf-f5b99bd3098c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات