728 x 90

جو ویلسون: رژیم ایران یک بازیگر شرور است

جو ویلسون، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در اجلاس امنیتی منامه
جو ویلسون، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در اجلاس امنیتی منامه

جو ویلسون، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در اجلاس امنیتی منامه در بخش مربوط به ایران گفت: واقعیت هم‌چنان یکی از بزرگترین تهدیدها برای منافع آمریکا و منافع متحدان ما طرح‌های رژیم ایران برای دستیابی به هژمونی در منطقه است. هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد این بحث و جدل کند که رژیم ایران یک بازیگر شرور است. و به تروریسم و بی‌ثباتی در سراسر منطقه و جهان گسترده‌تر دامن می‌زند.

وی که عضو ارشد کمیته امور خارجی، زیرکمیته خاورمیانه، شمال آفریقا و تروریسم بین‌المللی است افزود:‌ رژیم ایران در اینجا به مدت دهه‌ها از تروریسم حمایت کرده است و احتمالاً بزرگترین تهدید امنیتی برای منطقه خلیج است. به همین دلیل من قدردانی کردم که دولت ترامپ گام ضروری را برداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان آن چه هست، لیست‌گذاری کرد.

ویلسون اضافه کرد: لیست‌گذاری گردانهای الاشتر توسط رئیس‌جمهور ترامپ خبر خوبی بود. این گروه نیروی نیابتی رژیم ایران همین جا در بحرین است که دست به دهها حمله مرگبار علیه نیروهای امنیتی بحرین زد.

وی هم‌چنین گفت: تحریم‌ها علیه رژیم ایران بر حمایت تهران از تروریسم در منطقه تأثیر گذاشته است. گزارشات حاکی از آن است که به‌دلیل ضربات تحریم‌های آمریکا حقوق برای جنگجویان در سوریه باید یک‌سوم کاهش داده می‌شد.

وی افزود: کارمندان حزب‌الله حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند. دولت آمریکا هم‌چنین گام بلند لیست‌گذاری شبه‌نظامیان اصلی رژیم ایران به‌خاطر تروریسم را برداشته است از جمله نجبا در عراق و مزدوران افغان و پاکستانی که این رژیم از آنها به‌عنوان جنگجویان ارزان در جنگ خونین سوریه سوء‌استفاده می‌کرد.

ویلسون گفت: تحریم‌ها هم‌چنین ضربه جدی به اقتصاد ایران زده است که النهایه به اعتراضات گسترده که ما امروز در ایران شاهد آن هستیم، کمک کرد. مردم ایران شایسته آزادی و دموکراسی هستند که منعکس‌کننده فرهنگ و میراث فوق‌العاده خودشان باشد.

وی اضافه کرد: ما شاهد اعتراضات در عراق و لبنان هستیم که به صراحت خواستار این هستند که رژیم ایران چنگ انداختن بر نظام سیاسی آنها را متوقف کند. مردم شجاع ایران خواستار این هستند که حاکمان آنها هزینه کردن میلیونها دلار در خارج کشور برای حمایت از مستبدین و دامن زدن به تروریسم را متوقف کنند. ایالات متحده باید به‌نظر من کار بیشتری انجام دهد تا به مردم این منطقه که مشتاق افزایش حقوق‌بشر و دموکراسی هستند، پیام قوی حمایت بفرستد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/001c3b1b-a251-4fa5-aa00-6ca665498a31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات