728 x 90

ویرانیهای زلزله و بی‌پناهی مردم درخوی و سلماس، فراخوان خانم مریم رجوی به همیاری مردمی

ویرانیهای زلزله
ویرانیهای زلزله

در حالیکه هموطنانمان در خوی و سلماس و نقاط دیگر آذربایجان غربی با ویرانیهای گسترده زلزله مواجهند، ساعت ۴بامداد دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴ و ۹دهم ریشتر راور کرمان را لرزاند.این زمین‌لرزه در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد و باعث ترس و نگرانی مردم شد.

آخرین گزارشها از دو زمین‌لرزه درخوی و سلماس حاکی از تخریب۵۰ تا ۱۰۰درصدی بیش از ۳۵۰۰واحد مسکونی در بیش از ۱۰۰روستا است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ‌ روستای «مخین» که دارای حدود یکهزار و ۳۰۰نفر جمعیت است و بیشترین خسارت در زلزله روز گذشته را داشت با زلزله دوم با تخریب صددرصد روبه‌رو شد.

خبرگزاری رسمی رژیم هم‌چنین نوشت:‌ مردم کوتان‌آباد از قلم افتاده‌اند و هم‌چنان در انتظار امدادگران هلال احمر هستند.بیش از ۸۰درصد از خانه‌های این روستا که حدود ۱۳۰خانوار جمعیت دارد، کاهگلی و با سقف چوبی بوده و تخریب شده‌است. ۱۰۴تن از هموطنانمان در دو زمین‌لرزه روز یکشنبه در آذربایجان غربی مصدوم شده‌اند.

 

مردم زلزله‌زده یکی از روستاهای آذربایجان غربی که روز یکشنبه با دو زمین‌لرزه شدید خانه و کاشانه خود را از دست دادند در اعتراض به رژیم آخوندی به یک هیات هلال احمر رژیم تهاجم کردند.

خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: پس از وقوع زلزله ۱۰نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر به یک روستای زلزله‌زده اعزام شدند تا اطلاعات کافی از برآورد میزان خسارت را گزارش دهند اما تعدادی از اهالی خسارت‌دیده روستا در این منطقه با نیروهای امدادی درگیر و یکی از آنان را به‌دلیل همراه نداشتن اقلام امدادی مورد ضرب ‌و شتم قرار داده بودند.

 

خانم مریم رجوی با تأکید بر این‌که رژیم در مورد خسارتهای زلزلهٔ آذربایجان غربی هم پنهان‌کاری می‌کند، هموطنان را به همیاری و کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله به‌ویژه در مناطق خوی و سلماس و به ‌آمادگی و هوشیاری در برابر پس لرزه‌ها و لرزه‌ها در این مناطق فراخواندو

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c58ebfd4-47cc-4618-9a28-42b9998ad6c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات