728 x 90

وقتی تعداد زندانبانان به ۳۳۰۰۰نفر می‌رسد، تعداد زندانیان چقدر است؟

زندان - عکس از آرشیو
زندان - عکس از آرشیو

وبسایت میدل ایست نیوز آنلاین به تاریخ ۱۱خرداد در مطلبی درباره مقاومت زنان زندانی در زندن قرچک هنگام بازدید دژخیم گوشخوار اژه‌ای که گفتند ما مهمان جنایتکار نمی‌خواهیم وهمچنین درباره افشاگری وضعیت زندانها و زندانیان در ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران نوشت:

اخبار واصله حاکی از آنست که در روز جمعه گذشته در طی بازدید دژخیم محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه رژیم آخوندی از زندان قرچک که یک زندان زنان می‌باشد، بسیاری از بازداشت شدگان از مواجهه با وی سر باز زدند و در جواب مدیر زندان قرچک که اژه‌ای را مهمان آنان توصیف کرده بود به صراحت گفتند ما مهمان جنایتکار نمی‌خواهیم.

زمانی که زندانیان ترانه «قفس را بسوزان و پرندگان را آزاد کن» را به‌صورت جمعی خواندند، رئیس دژخیم زندان، خدادادی خشمگین شد و تلاش کرد زندانیان را مرعوب سازد اما آنها با خشم بر سر این دژخیم و دژخیمان دیگر فریاد کشیدند:

-هر چه زودتر از اینجا گم شوید. شما آزار دهنده هستید.

-ای جنایت‌کاران شما ماشین کشتار به راه انداخته‌اید.

-چرا لادن ملاسعیدی را چند روز پیش اعدام کردید؟

و این زندانیان در طی اعتراضشان شعار «مرک بر خامنه‌ای» سر دادند.

پس از این اعتراضات شجاعانه، دژخیم اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و جنایت‌کاران همراهش به‌سرعت بازداشت‌گاه را ترک کردند.

سپس زنان زندانی عادی نیز به زندانیان سیاسی پیوسته و به اعتراض علیه دژخیمان پرداختند و گفتند که تاکنون کاری برای زندانیان انجام نداده‌اید.

روز جمعه وسایل ارتباط جمعی رسمی اعلام کردند که اژه‌ای طی دیدارش از زندان قرچک گفته است: «آن جنایت‌کارانی که با مسئولان رفتار شایسته‌ای نداشته‌اند، مقامات را در وارد کردن اسامی‌شان در لیست عفو محدود می‌کنند.

پس از این اعتراض جسورانه، دژخیم اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و جنایتکاران همراهش بازداشتگاه را به‌سرعت ترک کردند.

پس از افشای وضعیت زندانها و زندانیان در ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران، طی بیانیه‌های مختلفی که کمیته امنیت و مبارزه با تروریسم شورای ملی مقاومت صادر کرده است، کانال الحدث با حسین داعی اسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران گفتگویی انجام داد که وی در این در میان موضوعات دیگر در این گفتگو اظهار داشت که شورای ملی مقاومت اسنادی و تصاویر وحشتناکی را ار وضعیت فاجعه‌بار زندانها و زندانیان در ایران را منتشر ساخته است. از جمله اسامی بیش از ۳۳۰۰۰تن از کارکنان زندانها که در میان آنها ۲۲۳ رئیس و مسئول زندان و مجری عملیات اعدام قرار دارند به همراه بیش از ۲۲۰۰۰عکس که از طریق یاران سازمان مجاهدین خلق ایران به‌دست آمده منتشر شده است.

در افشاگری شورای ملی مقاومت ایران آمده است که بنا به اسناد هیأت زندانهای ایران، بیش از ۱۲ ملیون شخص در فاصله زمانی بین ۲۰ژوئن ۱۹۸۱ تا ۶مه ۲۰۲۲ بازداشت شده‌اند. این لیست دربرگیرنده زندانیان سیاسی که در دهه هشتاد میلادی در زندانهای ایران زندانی بوده‌اند نمی‌شود.

این تعداد عظیم از زندانیان که عدد آن به ۱۲ ملیون می‌رسد به این معنی است که تعداد زندانیان سه برابر جمعیت کشورهای کوچکی مانند لبنان یا اسراییل می‌باشد.

زندانیان شعار می‌دهند:

«قفس را بسوزان رها کن پرندگان را»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a456f3eb-6fcf-48e3-9970-de141eab00f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات