728 x 90

وعده رئیس‌جمهوری آرژانتین برای تصویب قانونی برای محاکمه غیابی در ارتباط با «جرایم سنگین»

خاویر میلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین
خاویر میلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین

خاویر میلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین روز چهارشنبه ۲۷تیر، که به‌مناسبت سی‌امین سالگرد بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس، در نشست کنگره جهانی یهودیان شرکت کرده بود قول داد تا قانونی را برای ارتقای سازوکار محاکمه غیابی در مورد «جرایم سنگین» را تصویب برساند که به موجب آن می‌تواند مقام‌های رژیم ایران را که در پرونده انفجار مرکز یهودیان «آمیا‌» دخیل بوده‌اند را مورد محاکمه قراردهند.

وی گفت: «ما باید در برابر تروریسم محکم و بی‌امان باشیم. هیچ تفاوت ظریفی وجود ندارد. فقط خیر و شر وجود دارد».
خبرگزاری رویترز گزارش داد، رئیس‌جمهوری آرژانتین با اشاره به نقش مقامات جمهوری اسلامی در انفجار «آمیا‌» گفت: «در حالی که آنها ممکن است هیچوقت حکمی را متحمل نشوند، اما نمی‌توانند از محکومیت ابدی یک دادگاه آزاد، که گناه آنها را به تمام جهان ثابت می‌کند، بگریزند».
بمب‌گذاری در مرکز همیاری یهودیان آمیا، در سال ۱۳۷۳ خورشیدی روی داد که در آن ۸۷نفر کشته و بیش از ۳۰۰تن زخمی شدند، و موجب آسیب رساندن به ۴۰۰مغازه و ساختمان گردید. آرژانتین رژیم ایران را متهم کرد که نقشه این بمب‌گذاری تروریستی را با توسط نیروی نیابتی خود گروه حزب‌الله لبنان به اجرا درآورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8f78a05-474d-4128-8554-54e727bf4134"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات