728 x 90

ژنرال وسلی کلارک: واکنش آمریکا ممکن است مانند حملات به سوریه و عراق و شاید حتی به سواحل ایران باشد

گفتگوی ژنرال وسلی کلارک فرمانده ارشد سابق ائتلاف ناتو با تلویزیون سی.ان.ان
گفتگوی ژنرال وسلی کلارک فرمانده ارشد سابق ائتلاف ناتو با تلویزیون سی.ان.ان

ژنرال وسلی کلارک فرمانده ارشد سابق ائتلاف ناتو روز ۱۱بهمن در گفتگو با تلویزیون سی.ان.ان درباره واکنش آمریکا به حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن ۳نظامی آمریکایی و زخمی شدن دهها نفر در اردن شد، گفت:

این واکنش ممکن است مانند حملات به سوریه و عراق و شاید حتی به سواحل ایران باشد، ممکن است مقرات و رهبران علاوه بر خود شبه‌نظامیان باشد، ممکن است به این صورت که حمله بعد ارزیابی و بعد حمله مجدد باشد و این سیکل را سه تا ۵ روز ادامه بدهند و شاید هم طولانی‌تر.

ما می‌توانیم آنچه بعد از دور اول حملات گفته می‌شود را بشنویم. بستگی به سمت و سویی است که دشمن می‌گیرد. کارهای زیادی هست که در امر نظامی می‌توان اتخاذ کرد.

ژنرال وسلی کلارک در مورد سخنان بلینکن وزیر خارجه آمریکا که گفته است واکنش آمریکا ممکن است چند سطحی و ادامه‌دار باشد، گفت: در مورد حملات چند سطحی که گفته شده فکر می‌کنم عنصر اقتصادی هم باشد؛ تشدید تحریم‌ها و مسدود کردن برخی توقیف داراییها و اینها هم یک سطح از اقدامات است. فکر می‌کنم حملات سایبری سطح دوم باشد و فکر می‌کنم کجا را ضربه بزنید و با چه بزنید سطح سوم این اقدامات باشد.

بنابراین شما می‌توانید از موشکهای تهاجمی تاماهاک استفاده کنید و [موشکهای کیلامز] بکار گرفته شود که از ناوها شلیک می‌شوند یا می‌توانید از هلیکوپترهای تهاجی استفاده کنید و بعد هم نیروهای واکنش سریع هستند که به‌طور زمینی می‌توانند وارد شوند و یورش‌هایی را انجام دهند و مقرات را از دور خارج کنند و برخی را اسیر کنند و اسناد لازم را به‌دست آورند و غیره.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79c6044d-acf5-461d-bac4-fd632bdbd742"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات