728 x 90

وسعت دریاچه ارومیه ۸۸کیلومترمربع کوچک‌تر شد

دریاچه ارومیه
دریاچه ارومیه

ستاد حکومتی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به کاهش ۸۸ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه اعتراف کرد و گفت: هم‌اکنون وسعت دریاچه ۳هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع است در حالی که در مشابه سال گذشته ۳هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.
خبرگزاری حکومتی تسنیم روز چهارشنبه ۱۲خرداد از قول یک کارگزار حکومتی به‌نام فرهاد سرخوش نوشت، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۱ بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱.۸۹ متر بوده است.
این کارگزار با اشاره به کاهش ۸۸ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم‌اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که در سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.
این کاهش وسعت در حالی رخ می‌دهد که کارگزاران رژیم پیش از این از بهبود وضعیت آب در دریاچه ارومیه خبر داده بودند.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد حکومتی احیای دریاچه ارومیه، در سال۹۷ نیز با ذکر این‌که منابع آب کشور بر اساس ترس یا جهل مدیریت می‌شود.
او تأکید کرد که طبق قانون، نیاز دریاچه ارومیه اولویت دوم بعد از آب آشامیدنی است، ولی وزارت نیرو نیاز زیست‌محیطی دریاچه را حتی در اولویت آخر هم قرار نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20d9d566-9fb5-4a05-8c13-99122742524e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات