728 x 90

وزیران خارجه زن ۱۲کشور: ما به‌شهامت زنان ایرانی درود می‌فرستیم

جلسه وزیران امور خارجه زن در کانادا در حمایت از قیام سراسری مردم ایران
جلسه وزیران امور خارجه زن در کانادا در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

وزیران خارجه زن ۱۲کشور در بیانیه‌یی که روز چهارشنبه ۴ آبان صادر کردند ضمن حمایت از اعتراضات سراسری در ایران و محکومیت شدید سرکوب آن توسط نیروهای دولتی اعلام کردند: «حقوق زنان، حقوق‌بشر است. ما به‌ شهامت زنان ایرانی که تظاهرات مسالمت‌آمیز برپا می‌کنند، درود می‌فرستیم، ما صدای شما را می‌شنویم و با شما هستیم».
این بیانیه که به‌دنبال برگزاری جلسه وزیران امور خارجه زن در کانادا و به میزبانی ملانی جولی؛ وزیر خارجه این کشور صادر شد هم‌چنین با اعلام همبستگی با اعتراضات سراسری در ایران اعلام می‌کند که «ما به‌عنوان وزرای امور خارجه زن، برای همبستگی با زنان شجاع ایران که از حق خود برای شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز استفاده کرده و از حقوق انسانی خود دفاع می‌کنند، گردهم آمده‌ایم تا از زنان ایرانی که برای آینده‌ای بهتر خود و همه ایرانیان مبارزه می‌کنند، پشتیبانی کنیم.
ما هم‌چنین تشخیص می‌دهیم زنان ایرانی برای یک آینده بهتر برای همه ایرانیها می‌جنگند و وظیفه اخلاقی ماست از آنها دفاع کنیم».
بیانیه وزاری خارجه ۱۲کشور هم‌چنین با پشتیبانی از درخواستهای کمیساریای عالی حقوق‌بشر نسبت به تحقیقات مستقل پیرامون سرکوب اعتراضات اضافه می‌کند: «ما درخواست‌های کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل را برای تحقیقات سریع، بی‌طرفانه و مستقل در مورد استفاده از زور توسط مقامات علیه معترضان و هم‌چنین اعمال محدودیت‌های شدید اینترنتی و مخابراتی تکرار می‌کنیم».
خاطر نشان می‌شود که این بیانیه به‌دنبال برگزاری جلسه وزاری خارجه زن در کانادا در روز پنجشنبه ۲۰ اکتبر صادر شده که شامل کشورهای آلبانی، آندورا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ایسلند، کوزوو، لیبی، لیختن اشتاین، نیوزیلند و نروژ می‌باشد.(خبرگزاری فرانسه ۵ آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdf0c738-f49e-4e16-b0c1-39c808627a4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات