728 x 90

وزیر خزانه‌داری آمریکا: دونالد ترامپ روشن گفته است رفتار رژیم ایران برای منطقه خطرناک است

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز دوشنبه ۹ اردیبهشت درباره رفتار رژیم ایران گفت: رئیس‌جمهور کاملاً روشن کرده است که رفتار رژیم ایران قابل‌قبول نیست و صدور تروریسم آنها به سراسر جهان و فعالیت آنان در زمینه موشکهای بالستیک و سایر زمینه‌ها برای منطقه و متحدان ما خطرناک است و این باید متوقف شود.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی و تمدید نکردن معافیتهای نفتی رژیم گفت: بعد از خروج از برجام ما طرحی کاملاً هماهنگ داشتیم و اعلام کردیم که تحریمها را اعمال می‌کنیم و به بازار بارها فرصت دادیم، من فکر می‌کنم نباید کسی را متعجب کند که ما این معافیتها را تمدید نمی‌کنیم.

 

منوچین گفت: هم وزیر پمپئو و هم من و سایرین گفتگوهای مستقیم داشتیم و همچنین ما مطمئن شدیم که تولید بیشتری وارد بازار شده است، ما نسبت به قیمت نفت حساسیم، می‌خواهیم مطمئن شویم که تولید بیشتری باشد تا که کاهش نفت ایران را جبران کند.

 

استیو منوچین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال افزایش قیمت نفت گفت: فکر نمی‌کنم، شما دیده‌اید که بازار پیش از این جبران کرده است و مشابه این کار را آخرین بار انجام داده است، من انتظار محاسبه مجدد از بازار دارم.

 

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۹ اردیبهشت در مصاحبه‌یی با سردبیر هیل در مورد اولویتهای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن گفت: ما ۱۲شرط برای رژیم ایران گذاشتیم. ما چیزهای ساده‌ای از رژیم ایران خواستیم. رژیم ایران حتی به یکی از شروطی که گذاشتیم عمل نکرده است.

 

پمپئو گفت ما در این ۱۲شرط از رژیم ایران خواستیم آدمها را در اروپا نکشد. از آدمکشهای حزب‌الله حمایت نکند. با شبه‌نظامیانش در عراق موجب بی‌ثباتی نشود. اما رژیم ایران حتی به یکی از این شرایط عمل نکرده و نتیجه صفر بوده است. حوثیها در یمن تحت نفوذ رژیم ایران، حاضر نیستند هیچ‌کدام از تعهداتی را که در سوئد پذیرفتند انجام بدهند. رژیم ایران آنها را هدایت می‌کند.

رژیم ایران این روزها از مادورو در ونزوئلا هم حمایت می‌کند. این رژیم علاوه بر روسیه و چین در انتخابات ۲۰۱۶ در آمریکا هم مداخله می‌کرد. به کشورها هشدار داده‌ایم که در صورت خرید نفت از رژیم ایران با تحریم و جریمه روبه‌رو می‌شوند.

 

وزارت‌خارجه آمریکا روز گذشته در پاسخ به اظهارات ظریف در آمریکا گفت: این تعجب‌آور نیست که جواد ظریف ”پروفسور حقوق بشر” خودخوانده که سخنگوی رژیم خشونت‌بار ایران است به ایالات متحده آمده تا از آزادیهایی که او مانع آنها برای مردم ایران است بهره‌برداری کند. چیزی که تعجب‌آور است این است که بعضی‌ها هنوز به این ریاکار دو رو، امکان ظهور می‌دهند.

 

روز دوشنبه ۲ اردیبهشت رئیس‌جمهور آمریکا تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است از صدور مجدد معافیت برای هشت کشوری(چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان) که دارای شرایط معافیت بودند، خودداری کند. این تصمیم به‌منظور رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است. که رژیم را از منبع اصلی درآمدش محروم خواهد ساخت. آمریکا، عربستان و امارات، ۳تولیدکنندهٔ بزرگ انرژی جهان، به‌همراه دوستان و متحدانمان، متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که بازار نفت جهانی به میزان کافی تأمین شود. ما موافقت کردیم که دست به اقدامات به موقع بزنیم تا در حالی‌که تمامی نفت رژیم ایران از بازار حذف می‌شود، نفت مورد نیاز جهان تأمین شود.»

این معافیت در روز ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34bc2c5d-e76a-4b8d-9404-6d12d0de817b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات