728 x 90

وزیر خزانه‌داری آمریکا: فشار حداکثری بر رژیم ایران ادامه دارد

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن تأکید بر سیاست فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی، اظهار داشت در حال حاضر پیشنهادی برای خط اعتباری ۱۵میلیاردی به این رژیم وجود ندارد.

استیون منوچین، در پاسخ به سؤال نیویورک تایمز راجع به خط اعتباری پیشنهادی فرانسه گفت: من مستقیماً در گفتگوهای ترامپ و ماکرون در مورد این مسائل شرکت داشتم. فرانسویها به‌وضوح می‌فهمند که نمی‌توانند بدون موافقت ما یک خط اعتباری [به رژیم ایران] بدهند. زیرا چنین کاری نقض تحریم‌ها خواهد بود. بنابراین اکنون پیشنهادی از جانب فرانسه برای دادن اعتبار ۱۵میلیارد دلاری به رژیم ایران وجود ندارد.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: من اخیراُ برخی گزارشهای دارای اطلاعات گمراه‌کننده را دیده‌ام که گویا من یا افراد دیگری می‌خواهیم تحریم‌ها را شل کنیم. این در حالیست که من و وزیر خارجه مایک پمپئو در حال اجرای راهبرد رئیس‌جمهور مبنی بر فشار حداکثری هستیم. ما فکر می‌کنیم که این راهبرد کارآیی دارد.

منوچین همچنین گفت: تحریم‌ها تأثیرگذار هستند و هیچ ابهامی در مورد آن وجود ندارد. تنها دلیلی که رژیم ایران را (وادار می‌کند که) به تغییر رفتار یا گفتگو فکر کنند، مشکلات اقتصادی است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، در پاسخ به این سؤال نیویورک تایمز که آیا خارج شدن جان بولتون از دولت، وضعیت را تغییر می‌دهد؟ گفت: خیر، این موارد، استراتژیهای رئیس‌جمهور است و او آنها را اجرا می‌کند.

 

در همین حال مارشال بیلینگزلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم روز جمعه ۲۲شهریور طی سخنانی در اندیشکده شورای آتلانتیک گفت فشارهای واشنگتن تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشته و از جامعه جهانی می‌خواهیم که خرید نفت از ایران را متوقف کند.

وی افزود دولت ترامپ تاکنون بیش از هزار شخصیت حقیقی و حقوقی را در ارتباط با رژیم ایران تحریم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7037c379-ab18-4858-bcbc-af321e2840ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات