728 x 90

وزیر خارجه کانادا خواستار تحویل جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه شد

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده توسط سپاه پاسداران
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده توسط سپاه پاسداران

دفتر امنیت ترابری کانادا اعلام کرده که رژیم ایران هیچ برنامه مشخصی برای تحلیل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ندارد.

فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر خارجه کانادا، روز یکشنبه ۲۹دی ۹۸خواستار تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده توسط سپاه پاسداران رژیم ایران به اوکراین یا فرانسه شد.

این بیانیه در حالی منتشر گردید که انتشار گزارشها درباره بازگشت دو نفر از اعضای تیم کارشناسی کانادا از ایران منتشر شده است.

 

رژیم ایران به یک تیم کارشناسی کانادا اجازه داده است تا در تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای بوئینگ مسافربری که توسط یگان پدافندی سپاه پاسداران سرنگون شد، مشارکت داشته باشد.

سران رژیم ایران در روزهای اخیر سخنان متناقضی درباره تحویل جعبه سیاه این هواپیما به اوکراین یا فرانسه بیان کرده‌اند.

مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر گفته بود ایران فناوری لازم برای پیاده کردن اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی را در اختیار ندارد.

 

وزارت‌خارجه حکومت آخوندی که از پیگری کانادا به خشم آمده، این کشور را به‌خاطر مطالبه تحقیقاتی راجع به کشتار مسافران بی‌گناه، کاسه داغتر از آش توصیف کرد.

به‌دنبال بالا‌گرفتن فراخوانها برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیما به اوکراین یا فرانسه توسط رژیم، روز یکشنبه ۲۹دی۹۸ نیز حسن رضایی‌فر، مدیر کل سازمان هواپیمایی رژیم اعلام کرد: « قصد ارسال جعبه‌ سیاه به خارج از ایران را نداریم.»

خودداری رژیم آخوندی از تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده، گواه دیگری بر ادامه سیاست رسوای خامنه‌ای برای حاشا کردن این جنایت فجیع سپاه پاسداران است.

 

خامنه‌ای در نمایش جمعه تهران روز ۲۷دی۹۸ برای این سناریوی مفتضح، زمینه‌سازی کرده و گفته بود:

«دو مطلب کوتاه یکی در مورد همین حادثه هواپیما است که مجدا تسلیت عرض می‌کنیم، اظهار همدردی می‌کنیم. در این حادثه ابهام‌هایی وجود داره، تشکر می‌کنیم از فرماندهان سپاه که توضیح دادند به مردم، مطالبی را بیان کردند ولی باید حادثه پیگیری بشود و از حوادث مشابه هم باید به‌طور جدی پیشگیری بشود. آنچه که مهم است پیگیری مهم است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/796e9ee2-882b-4a66-9922-9e80f1d0894e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات