728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: رژیم ایران باید قبل از انتقاد از فرانسه به آنچه در داخل کشور می‌گذرد نگاه کند

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه
کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه

کاترین کولونا؛ وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۱۵دی در واکنش به احضار سفیر این کشور توسط رژیم آخوندی پیرامون انتشار کاریکاتوری از خامنه‌ای در یک نشریه فرانسوی گفت: «باید به‌خاطر داشته باشیم که آزادی مطبوعات در فرانسه در تضاد با آن چیزی است که در ایران رخ می‌دهد و این (آزادی) تحت نظارت یک قاضی در چارچوب یک نظام قضایی مستقل است، چیزی که ایران مسلماً با آن آشنایی ندارد».
وی که در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای سی آی شرکت کرده بود در سخنان خود اضافه کرد «ایران قبل از این‌که به فرانسه انتقاد کند باید به اوضاع داخلی خود توجه کند این حکومت به‌دلیل خشونت علیه مردم خود و بازداشت اتباع فرانسوی سیاست نادرستی را دنبال می‌کند».

خبرگزاری فرانسه روز ۱۵دی خبر داد: رژیم ایران به‌خاطر چاپ کاریکاتورهایی علیه خامنه‌ای در یک مجله فرانسوی، سفیر این کشور در تهران را احضار کرد و درباره عواقب آن به فرانسه هشدار داد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: «اقدام توهین‌آمیز و ناشایست یک نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتور بدون پاسخ مؤثر و قاطع نخواهد بود».

وی افزود: "ما اجازه نخواهیم داد که دولت فرانسه از مرزهای خود فراتر رود.

همزمان رژیم مؤسسه تحقیقاتی فرانسه در تهران را تعطیل کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت‌خارجه رژیم ایران در بیانیه‌یی اعلام کرد: «این وزارتخانه در گام نخست به فعالیت‌های مؤسسه تحقیقات فرانسه در ایران پایان می‌دهد... .

از سوی دیگر رژیم دیوارهای سفارت فرانسه را با انواع شعارها علیه مجاهدین پر کرده و فرانسه را حامی تروریسم و فرقه رجوی خوانده است. کلمه‌ای که کد شناخته شده وزارت اطلاعات آخوندها و مزدوران آن در داخل و خارج کشور است.

رژیم دیوارهای سفارت فرانسه را با انواع شعارها علیه مجاهدین پر کرده و فرانسه را حامی تروریسم و فرقه رجوی خوانده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79394483-777b-4c9a-a3cb-2d26273d3895"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات