728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: با شرکای خود اقداماتی برای توقف حملات حوثی‌ها انجام خواهیم داد

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه
کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه ۱۸ آذر در دیدار با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلستان ضمن درخواست برای تقویت تواناییهای نظامی کشورهای غربی برای انجام عملیات در دریای سرخ گفت که پاریس با شرکای خود برای پایان دادن به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

وی در این دیدار پیرامون حملات شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به کشتی‌ها در دریای سرخ گفت: «در هماهنگی با متحدان خود تدابیری اتخاذ خواهیم کرد. ما باید توانایی خود را برای انجام عملیات در منطقه دریای سرخ را تقویت کنیم تا به حملات حوثی‌ها پایان دهیم».
سخنان کولونا در حالی بیان شد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در همین روز در مقر فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در بحرین پیرامون همین موضوع گفت: «این یک چالش بین‌المللی است که نیازمند اقدام جمعی است. بنابراین امروز من ایجاد عملیات حفاظت از تجارت را اعلام می‌کنم. این یک ابتکار مهم امنیتی چندملیتی است».

 

به گزارش رویترز، ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا بیانیه‌یی صادر کردند که مداخله حوثی‌ها با حقوق و آزادیهای ناوبری در آبهای اطراف شبه جزیره عربستان را محکوم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b511dfe-312a-4b4e-840b-2710ae924e35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات