728 x 90

وزیر خارجه انگلستان: (رژیم ایران) از سرکوب صداهایی که در داخل کشور بلند شده دست بردارند

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان
جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان چهارشنبه ۳۰شهریور، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه درباره جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران و هم‌چنین سرکوب اعتراضات گسترده در شهرهای ایران گفت: "رهبران ایران باید راه دیگری را برگزینند.
وی در بخشی از مصاحبه خود اظهار داشت رهبران ایرانی باید بفهمند که مردم از راهی که آنها پیش گرفته‌اند ناراضی‌اند. او با اشاره به وقایع بعد از مرگ مهسا امینی، گفت که رژیم ایران می‌تواند راه دیگری را پیش گیرد که مبتنی بر رعایت حقوق مردم و تعامل با جامعۀ جهانی باشد.
وی که در حاشیۀ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفتگو می‌کرد با اشاره به مذاکرات اتمی با رژیم ایران گفت: «می‌توانند میل به کسب سلاح اتمی را کنار بگذارند... آنها می‌توانند از سرکوب صداهایی که در داخل کشور بلند شده دست بردارند. آنها می‌توانند فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندۀ خود را متوقف کنند».
جیمز کلورلی در رابطه با سرکوب اعتراضات گسترده در ایران افزود: «در نهایت، رهبران ایران باید واقع‌بین باشند و از خود بپرسند: چرا این‌همه ایرانی ناراضی‌اند، و آیا راه دیگری وجود ندارد؟ راهی که به یک اقتصاد قوی‌تر و تعامل بیشتر با جامعۀ جهانی منتهی شود؟».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d772b79-ecfa-40ab-ab4a-716ba96dc66d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات