728 x 90

وزیر خارجه اسپانیا برسر تحریم‌ها در صورت ادامه سرکوب در ایران، هشدار داد

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا

به گزارش خبرگزاری یوروپا پرس اسپانیا، خوزه مانوئل آلبارس وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه ۲ آبان هشدار داد که اگر سرکوب پس از مرگ مهسا امینی فروکش نکند، تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داشت.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز دوشنبه بار دیگر بر رد کامل آزار و اذیت زنان و دختران ایرانی که در تظاهرات در پی مرگ شهروند مهسا امینی شرکت می‌کنند، تأکید کرد و هشدار داد که در صورتی که سرکوب کاهش نیابد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ادامه خواهد یافت.

او این نکته را در شهر آلیکانته در سخنرانی خود که در «فوروم اسپانیا، اتحادیه اروپا و مدیترانه» برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که آیا اسپانیا می‌تواند اقدامی علیه وضعیت کنونی ایران انجام دهد، بیان کرد.

آلبارس تأکید کرده است که هم موضع شخصی او و هم موضع دولت اسپانیا مشخص است و یادآور شده است که او "یکی از اولین وزرای خارجه در جهان بود که سفیر ایران را احضار کرد تا به او بگوید که این وضعیت به چه میزان غیرقابل قبول است" و هم‌چنین تحسین خود و نخست‌وزیر «از مبارزه زنان ایرانی را ابراز کند؛ این‌که حقوق زنان آشکارا حقوق‌بشر است و خشونتی که علیه زنان و مردانی که تظاهرات مسالمت‌آمیز انجام می‌دادند کاملاً نامتناسب بود و باید فوراً متوقف شود."

وی تأکید کرد: این هم‌چنان موضع دولت اسپانیا است و تأکید کرد که جلسه قبلی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به‌دلیل خشونت‌های "نامتناسب" و "غیرقابل قبول" علیه مردان و زنان در تظاهراتها به‌دلیل مرگ مهسا امینی تصویب کرده است، اقدامی که اگر آن رفتار را تغییر ندهد، تکرار خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/732cd960-c2cb-428e-82ca-3c10ae65adda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات