728 x 90

وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی فوری دو کشتی یونانی شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز ۹خرداد در پیامی در حساب توئیتر خود خواستار آزادی سریع دو کشتی یونانی همراه با بار و خدمه آنها شد.

بلینکن نوشت: ایالات متحده از ایران می‌خواهد که فوراً دو کشتی یونانی را به همراه محموله‌ها و خدمه آنها آزاد کند. تهدید ایران و سپاه پاسداران برای امنیت منطقه و جهان غیرقابل قبول است.

 

وزارت‌خارجه فرانسه روز یکشنبه هشتم خرداد با صدور بیانیه‌یی ضمن محکومیت توقیف دو نفتکش یونانی توسط رژیم ایران خواستار آزادی نفتکشها و خدمه آنها شد.
وزارت‌خارجه فرانسه در بیانیه خود ضمن تأکید بر تعهدات خود نسبت به قوانین بین‌الملل و آزادی کشتی‌رانی؛ این اقدام رژیم ایران را «نقض جدی قوانین بین‌الملل» نامید.
خاطرنشان می‌شود که به‌دنبال اقدام تجاوزکارانه رژیم ایران؛ یونان با محکومیت شدید این اقدام؛ آنرا دزدی دریایی توسط رژیم ایران نامیده بود و از شهروندان خود خواسته بود که از سفر به این کشور خودداری کنند.

بیانیه وزارت خارجه فرانسه نیز می‌گوید پاریس بر تعهدات خود نسبت به قوانین بین‌الملل و آزادی کشتی‌رانی تاکید دارد و از ایران می‌خواهد از تکرار اقداماتی که مغایر این قوانین است، پرهیز کند.

پیش از آن اتحادیه اروپا نیز از توقیف نفتکش‌های یونان توسط سپاه پاسداران «به شدت» اظهار نگرانی کرده بود. این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که بعد از توقیف نفتکش‌های یونانی در ایران، بلافاصله نگرانی جدی خود را با مقامات رژیم در میان گذاشته و خواستار شفاف‌سازی، تنش‌زدایی و حل سریع این موضوع شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb581ed0-debf-4425-be7b-163c8872fdf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات