728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: آمریکا تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه دونالد ترامپ و مقامات آمریکا را بسیار جدی می‌گیرد

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ‌روز چهارشنبه ۴ مهر در گفتگو با شبکه خبری «ان.بی.سی» اعلام کرد «آمریکا تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه دونالد ترامپ و مقامات آمریکا را بسیار جدی می‌گیرد و تحقیقات در این باره در جریان است».
سخنان بلینکن در حالی منتشر شد که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه سوم مهر دونالد ترامپ را در جریان آخرین تحولات و اطلاعات مربوط به تلاش جمهوری اسلامی برای ترور او گذاشتند.
به‌دنبال دیدار روز سه‌شنبه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا با ترامپ، ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که اطلاعات مربوط به تهدیدهای واقعی و مشخص حکومت ایران برای سوءقصد به رئیس‌جمهوری پیشین و با هدف بی‌ثبات‌سازی و راه‌اندازی آشوب در آمریکا، از طرف دفتر مدیر اداره اطلاعات ملی به او داده شد.

دونالد ترامپ می‌گوید اگر رژیم ایران در آسیب زدن به نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یا رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نقش داشته باشد، باید آن را «تکه‌تکه» کرد.

این اظهارنظر یک روز بعد از آن مطرح شده که ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد دستگاه امنیتی ایالات متحده، این نامزد جمهوری‌خواهان را در جریان اقدامات «واقعی» جمهوری اسلامی برای ترور او قرار داده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه چهارم مهر در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی گفت: «همان‌طور که می‌دانید، در طول زندگی‌ام، دو تلاش برای ترور من در کار بوده که ما از آنها مطلع هستیم که شاید کار ایران باشد یا نباشد، اما احتمالاً هست».

او افزود: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، به کشور تهدیدکننده، که در این مورد ایران است، اطلاع می‌دادم که اگر شما به این شخص آسیبی برسانید، ما بزرگترین شهرها و خود کشور تان را تکه‌تکه خواهیم کرد».

ترامپ ادامه داد که او و ایالات متحده «به‌طور مستقیم توسط ایران تهدید شده‌اند» و باید پیام قاطعی به تهران برسد که دخالت در طرح قتل یا آسیب رساندن به یک رئیس‌جمهور آمریکا یا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، شدیدترین عواقب را خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0edb15e0-f685-4513-85d1-75d771f5fb28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات