728 x 90

وزیر امور خارجه فرانسه: اروپا آماده است افراد و نهاهای ناقض حقوق‌بشر در ایران را تحریم کند

وزارت  خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۲۰اسفند اعلام کرد اروپا آماده است افراد و نهاهای ناقض حقوق‌بشر در ایران را تحریم کند.

وزارت امور خارجه فرانسه ضمن ابراز نگرانی شدید درباره اوضاع حقوق‌بشر به‌ویژه آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها، از آمادگی اروپا برای وضع تحریم علیه تهران خبر داد.

ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه این کشور دو هفته پیش در شورای حقوق‌بشر درباره سرنوشت زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده بود.

همزمان با افزایش شکایات علیه ایران در دادگاههای آمریکا که منجر به مطرح شدن پرونده‌های جنایی متعددی علیه مسئولان رژیم ایران در خارج از این کشور شد، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند دو بازجوی سپاه پاسداران به نام‌های علی همتیان و مسعودی صفداری را به فهرست سیاه نقض حقوق‌بشر افزود و تحریم‌هایی علیه آنها وضع کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده که دو بازجوی تحریم‌شده در نقض گسترده حقوق‌بشر دست داشته و دست به شکنجه و مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی در حق زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اعتراضات ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ زده‌اند؛ موضوعی که سبب شد نام آنها به فهرست سیاه حقوق‌بشر افزوده شود.

آمریکا تأکید کرد که به روند استفاده از همه ابزارهای مناسب برای وضع تحریم علیه همه افراد درگیر در نقض حقوق‌بشر و تخلف در ایران ادامه می‌دهد و با همکاری همپیمانانش روند پیگرد این‌گونه اقدامات را تقویت خواهد کرد. ( العربیه ۲۰ اسفند )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0bb3b05-261b-40fd-8d91-fbc201c90bd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات