728 x 90

وزرای خارجه آمریکا و کانادا: رژیم ایران باید برای سرکوب وحشیانه زنان شجاع پاسخگو باشد

وزرای خارجه کانادا و آمریکا
وزرای خارجه کانادا و آمریکا

آنتونی بلینکن و ملانی جولی؛ وزرای خارجه آمریکا و کانادا روز پنجشنبه ۵آبان در دیداری در اتاوا؛ پایتخت کانادا ضمن محکوم کردن سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری در ایران اعلام کردند: «ما تلاش داریم دولت ایران را به‌خاطر سرکوب وحشیانه زنان جوان شجاع که کماکان برای احقاق حق خود به خیابان‌ها می‌آیند، پاسخگو کنیم».
بلینکن در این دیدار با بیان این‌که تداوم اعتراضات در ایران و سرکوب وحشیانه آن توسط رژیم ایران مورد توجه تمامی محافل سیاسی جهان قرار دارد گفت که این سرکوب وحشیانه «در زمره چالشهای اساسی جهان در قبال قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد» است.
وی هم‌چنین با ستایش از شجاعت زنان ایران حمایت خود و کشورش را از بیانیه پایانی وزرای خارجه زن ۱۲کشور در حمایت از اعتراضات در ایران را اعلام نمود.


ملانی جولی؛ وزیر خارجه کانادا نیز با درود فرستادن به زنان ایرانی که علیه ظلم مبارزه می‌کنند گفت: «ما با زنان و دختران که شجاعانه از رژیم سرپیچی می‌کنند هستیم».
وی با بیان این‌که این حمایتها یک پیام ساده دارد و آن این است که حقوق زنان حقوق‌بشر است.
ملانی جولی در پایان ضمن تأکید بر حمایت کانادا از اعتراضات سراسری در ایران اضافه کرد: «ما وظیفه اخلاقی داریم از زنان شجاع ایران پشتیبانی کنیم و آنهایی را که آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند، پاسخگو کنیم».
در این دیدار وزرای خارجه آمریکا و کانادا هم‌چنین با محکوم کردن ارسال پهپاد به روسیه توسط رژیم ایران اعلام کردند: «جمهوری اسلامی در کشتن مردم بیگناه اوکراین و از بین بردن زیرساخت آن کشور نیز سهیم است» و این خود دلیلی دیگر بر آن است که باید جمهوری اسلامی جواب پس دهد»...(سایت وزارت خارجه آمریکا ۵آبان)

 

خبرگزاری فرانسه نوشت در این دیدار بلینکن استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را وحشتناک توصیف کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه افزود که ایالات متحده و متحدانش به دنبال مسدود کردن چنین محموله‌هایی هستند.
بلینکن در جریان بازدید از اوتاوا گفت: روسیه از پهپادها برای کشتن غیرنظامیان اوکراینی و نابود کردن زیرساخت هایی که برای برق، آب و گرما به آن متکی هستند، استفاده کرده است. این وحشتناک است.
وی متعهد شد: «کانادا و ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود برای افشای، بازدارندگی و مقابله با ارائه این تسلیحات توسط ایران ادامه خواهند داد.»
کی‌یف و متحدان غربی آن در هفته های اخیر بارها مسکو را به استفاده از پهپادهای ساخت ایران در حملات به اوکراین متهم کرده اند. اوکراین گفته است که حدود ۴۰۰پهپاد ایرانی در حال حاضر علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده شده و مسکو حدود ۲۰۰۰هواپیما سفارش داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42170798-3ad9-4fcd-ac96-90da596c6daf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات