728 x 90

وزرای خارجه آمریکا و انگلستان سرکوب و اعدام در ایران را محکوم کردند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان

وزرای خارجه آمریکا و انگلستان روز سه‌شنبه ۲۷دی در کنفرانس خبری مشترک سرکوب و اعدام توسط رژیم ایران را محکوم کردند.
آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا و جیمز کلورلی؛ وزیر خارجه انگلستان در کنفرانس مشترک خبری خود در واشنگتن؛ ضمن حمایت از اعتراضات سراسری در ایران؛ رژیم ایران را دارای کارنامه‌ای از سرکوب مردم معترض؛ دستگیری؛ تجاوز جنسی و شکنجه بازداشت شدگان، گرفتن اعترافهای اجباری و اعدامها دانستند که همدست روسیه در کشتار مردم اوکراین هستند.
وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین با اشاره به وضعیت تظاهر کنندگان در ایران اضافه کرد: «ما در کنار ایرانیان با شهامت، که با رهبری زنان جوان، برای حقوق بنیادین خود به‌پا خاسته‌اند، آن هم در برابر سرکوبی چنین غیرعادی، خواهیم ایستاد و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت».

بلینکن اعدام علیرضا اکبری را با انگیزه سیاسی و ناعادلانه خواند و گفت: اینها جریان‌وار توسط رژیم اتفاق می‌افتند بازداشتها، شکنجه، اعتراف اجباری، اعدامهای ناعادلانه.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان گفت: رژ‌یم حاکم بر ایران طی یک اقدام بزدلانه و شرم‌آور یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی علیرضا اکبری را اعدام کرد.

وزیر خارجه انگلستان افزود: هر دو کشور ما در کنار مردم شریف ایران ایستاده‌ایم. خواست مردم ایران این است که رها از ترور و سرکوب زندگی کنند. انگلستان کسانی که دست‌اندرکار اعدامها هستند را تحریم کرد از جمله دادستان کل ایران. سالهاست که رهبری ایران خون‌ریزیهایی را در کشورهای همسایه ایران باعث شده است که این را با تسلیح و حمایت از شبه‌نظامیان افراطی انجام می‌دهد.

حالا ایران پا را فراتر گذاشته و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده که با آن شهروندان اوکراینی را هدف قرار می‌دهد.
انگلستان به آمریکا و سایر متحدان می‌پیوندد تا رژ‌یم ایران را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مردم خودش مورد حسابرسی قرار بدهد. هم‌چنین ایران با حملات پوتین به اوکراین در جنگ اوکراین همدست می‌شود.
تهدید دیگری که از طرف ایران نسبت به صلح و امنیت جهانی هست برنامه اتمی ایران است که حالا پیشرفته هم هست اما آمریکا و انگلستان مصمم هستند که ایران نباید هیچگاه به سلاح اتمی دست پیدا کند (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷دی ۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/541ada72-979f-4998-8e28-a70c8cf12c2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات