728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: دادن اجازهٔ بازرسی از سایتهای رژیم ایران، اولین قدم است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

روزنامه نیویورک ‌تایمز ۵شهریور۹۹ نوشت: «در یک بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رژیم ایران گفتند که آنها به یک توافق رسیده‌اند که بازرسان مشخص کنند برنامه اتمی رژیم ایران صلح‌آمیز باقیمانده یا خیر و این‌که رژیم ایران به‌طور داوطلبانه اجازه دسترسی به سایتها را می‌دهد.

وزارت‌خارجه آمریکا خواستار آن شد که بازرسیها کامل و فوری انجام شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کماکان باید اطمینان حاصل کند که برنامه اتمی رژیم ایران در متابعت از رویه‌های بین‌المللی است».

وزارت‌خارجه آمریکا خواستار آن شد که بازرسی‌ها کامل و فوری انجام شود با توجه به این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز باید اطمینان پیدا کند که برنامه اتمی ایران در تبعیت از رویه‌های بین‌المللی بوده است.
وزارت‌خارجه طی بیانیه‌یی گفت: «دسترسی فقط اولین قدم است» .«رژیم ایران باید کاملاً همکاری کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سوالاتش در مورد مواد و فعالیت‌های احتمالی اعلام نشده در ایران جواب می خواهد».

نیویورک تایمز نوشت: «بازرسیهای آژانس انرژی اتمی‌ بخشی از توافق اتمی برجام نیست و آژانس متمرکز است که مواد اتمی و فعالیت‌های مربوطه با عهدنامه منع گسترش اتمی سال ۱۹۶۸ انطباق داشته باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e75c974-83d7-4bd5-92e1-770c4e15084b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات