728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: تحریم‌های مربوط با موشکهای بالستیک و تروریسم رژیم ایران برداشته نمی‌شوند

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، حتی اگر نشست و مذاکرات به کاهش تحریم‌ها در قبال بازگشت رژیم ایران به تعهدات برجامی‌اش منجر شود، تحریم‌های مرتبط با موشکهای بالستیک و تروریسم این رژیم برداشته نمی‌شوند.

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت در عین ابراز امیدواری نسبت به موفقیت‌آمیز بودن دور جدید مذاکرات هسته‌یی، خاطرنشان کرد که فشار بر رژیم ایران از طریق تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.
ند پرایس، روز پنجشنبه ۱۹فروردین در مورد مذاکرات احیای برجام در وین گفت انتظار دارد ادامه این گفتگوها در روزهای آینده و شاید هفته آینده از سرگرفته شود.
وی در ادامه افزود: به‌رغم این‌که این دور مذاکرات سازنده بوده است، اما نباید انتظارات بیش از حد از این مرحله از مذاکرات داشت. وی هدف از این دور از مذاکرات را دستیابی به پیروی کامل از برجام توسط رژیم ایران در برابر پیروی کامل از برجام از سوی آمریکا دانست.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد که برنامه موشکی رژیم ایران، نقض حقوق‌بشر و حمایتش از تروریسم هم‌چنان از نگرانی‌های آمریکا است و در نتیجه فشار بر رژیم ایران و تحریم‌های مرتبط با اینها ادامه خواهد داشت.


در همین رابطه رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جمهوری‌خواهان به جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاع داده‌اند، به هر توافقی که منجر به رفع تحریم‌ها از رژیم ایران شود، پای‌بند نیستند.
همزمان اتحادیه اروپا اعلام کرد جلسه‌ای را روز جمعه ۲۰فروردین به ریاست انریکه مورا و جوزف بورل به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا و با حضور فرانسه، آلمان، انگلستان، روسیه، چین و رژیم ایران و بدون حضور آمریکا در وین برگزار می‌کند.

روز گذشته ایلین لوریا عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نگرانی از هسته‌ای رژیم آخوندی در پیامی در توئیتر گفت: من در مورد شروع مجدد مذاکرات با رژیم ایران در حالی که آنها غنی‌سازی اورانیوم را در سطوح خطرناک و غیرقابل قبول ادامه می‌دهند، ملاحظات جدی دارم. به همین دلیل من قطعنامه۲۱۴ دو حزبی را در محکومیت برنامه هسته‌یی چک نشده این رژیم ارائه دادم (توئیتر ۱۹فروردین).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dced58c-a3cd-4943-8a1f-9bf559ce45e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات