728 x 90

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۳فرد و نهاد را به‌دلیل تأمین مالی حوثی‌های یمن تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه ۱۶آذر  ۱۳فرد و نهاد را به‌دلیل تأمین مالی حوثی‌های یمن از طریق فروش محصولات ایرانی تحت حمایت سپاه تحریم کرد.
انستیتو جهانی دموکراسی و مطالعات استراتژیک ماه گذشته به اسنادی دست یافت که این افراد از طریق یک صرافی متعلق به سپاه پاسداران در امارات متحده عربی بخشی از این نقل و انتقال عظیم انجام داده‌اند.

خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه ۱۶ آذر در بیانیه‌ای‌ گفت این افراد با استفاده از شبکه پیچیده‌ای از صرافی‌ها و شرکت‌ها در کشورهای مختلف، از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سعید جمال که از قبل در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند به عنوان مجرای مهمی برای انتقال پول جمهوری اسلانی به حوثی‌های یمن عمل می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «حوثی‌ها همچنان از ایران کمک مالی و حمایت دریافت می‌کنند که نتیجه آن تعجب آور نیست: حملات غیرقانونی به زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتی‌های تجاری، مختل کردن امنیت دریایی و تهدید تجارت بین‌المللی.»

همچنین در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا  به نام صرافی‌هایی در کشورهای ترکیه، لبنان، امارات متحده عربی، اشاره شده است که سعید جمال و سپاه پاسداران با استفاده از این صرافی‌ها میلیون‌ها دلار از منابع مالی رژیم ایران ناشی از فروش کالاها و خدمات را به صرافی‌های حوثی‌ها در یمن منتقل کرده‌اند.

این بیانیه همچنین به نام شرکت‌های کشتی‌رانی که با سعید جمال و سپاه‌ پاسداران در انتقال کالاها همکاری می‌کنند اشاره کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/756892bc-ef2a-4e7c-ae81-3668c90cbf9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات