728 x 90

وزارت‌خارجه کانادا: کانادا در پاسخگو دانستن رژیم ایران برای اقدامات گستاخانه، در کنار جامعه بین‌المللی می‌ایستد

وزارت خارجه کانادا
وزارت خارجه کانادا

وزارت‌خارجه کانادا، روز سه‌شنبه ۱۲مرداد در توئیتی ضمن محکوم کردن رژیم آخوندی به‌خاطر حمله به کشتی مرسر استریت، اعلام کرد به دیگر کشورها می‌پیوندند.

وزارت‌خارجه کانادا نوشت:

«کانادا حمله به کشتی مرسر استریت را که سرویسهای اطلاعاتی بین‌المللی آنرا به ایران نسبت می‌دهند محکوم می‌کند. ما با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.

کانادا در حمایت از امنیت بین‌المللی و پاسخگو دانستن ایران برای اقدامات گستاخانه، در کنار جامعه بین‌المللی می‌ایستد».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: مطمئن است ایران حمله به نفتکش را انجام داده است.

رویترز نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۱مرداد گفت که ایالات متحده اطمینان دارد که رژیم ایران روز جمعه یک حمله پهپادی را به یک نفتکش تحت مدیریت اسراییل در حال عبور از آبهای بین‌المللی در نزدیکی عمان انجام داد.

بلینکن در یک نشست خبری نوبه‌ای گفت: "من می‌خواهم حمله روز جمعه علیه کشتی تجاری را محکوم کنم... ما یک بررسی کامل انجام داده‌ایم و اطمینان داریم که ایران این حمله را انجام داده است".

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا ، روز دوشنبه ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران در واکنش به حمله اخیر رژیم ایران به کشتی مرسر استریت گفت: این یک حمله فجیع و غیرقابل قبول به یک کشتی تجاری است و رژیم ایران باید با عواقب آنچه انجام داده، مواجه شود.

نخست‌وزیر بریتانیا در خصوص تلفات حمله رژیم ایران به کشتی تجاری و عواقب آن تصریح کرد؛ یک شهروند بریتانیا کشته شد. بی‌هیچ تردیدی، بسیار ضروری است که رژیم ایران و هر کشور دیگری به آزادی کشتیرانی در جهان احترام بگذارد و بریتانیا بر روی این اصل پافشاری خواهد کرد.

رژیم ایران در حمله پهپادی بامداد روز پنجشنبه ۷ مردادماه، کشتی مرسر را که در مالکیت شرکت اسراییلی زودیاک است، هدف قرار داده که در پی این حمله دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی این کشتی جان باختند. (۱۱ مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd3c11af-13f7-4bfd-ad36-04300bfe4431"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات