728 x 90

وزارت‌خارجه رژیم ایران، سفیر انگلستان در تهران را احضار کرد

سفارت انگلستان در تهران
سفارت انگلستان در تهران

رژیم آخوندی روز شنبه راب مک ایر، سفیر انگلستان در تهران را احضار کرد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی یکی از کارگزاران رژیم در وزارت‌خارجه در دیدار با سفیر انگلستان در تهران موضع این کشور در مورد حمله به نفتشکها را غیرقابل قبول خواند.

 

خاطرنشان می‌شود جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان روز جمعه ۲۴خرداد تأکید کرد سپاه پاسداران عامل حملات به دو نفتکش در دریای عمان است و «هیچ عامل دولتی دیگری را نمی‌توان مسئول دانست.

وی در بیانیه‌یی تأکید کرد: «نتیجه ارزیابی‌های خود ما آن است که مسئولیت این حملات، قریبِ به یقین، برعهده بخشی از دستگاه نظامی رژیم ایران است.

 

 

همچنین به‌دنبال حمله به دو کشتی در آبهای دریای عمان در روز پنجشنبه ۲۳خرداد و بعد از سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان گفت: سیاست انگلستان بر این اساس است که رژیم ایران مسئول حملات به ۲نفتکش در دریای عمان است.

وی افزود: دلیلی وجود ندارد که ارزیابی آمریکا درباره دست داشتن رژیم ایران در انفجار نفتکشها را نپذیریم.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: وزیر خارجه انگلستان به رژیم ایران هشدار داد که این‌گونه اقدامات عمیقاً نابخردانه است.

وی گفت: ما این را بی‌نهایت جدی می‌گیریم و پیام من به رژیم ایران این است که اگر آنها در اینکار دست داشته‌اند اینکار تشدید غیرعقلانی تنش موجود است و خطری جدی را متوجه چشم‌اندازهای صلح و ثبات در این منطقه کرده است.

جرمی‌ هانت در ادامه گفت: من با پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس بوده‌ام و در حالی‌که ما ارزیابی خودمان را با جدیت و دقت انجام می‌دهیم، موضع ما در شروع، طبعاً همان است که متحد آمریکایی‌مان دارند.

 

سنتکام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا  روز پنجشنبه ویدیویی را منتشر کرد. این ویدیو یک قایق گشتی رژیم ایران را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند مینی عمل نکرده را از بدنه نفتکش‌ کوکوئا جدا کند.

به گفته مقامهای آمریکایی بعد از انفجار، خدمه کشتی هنگام بازرسی کشتی یک مین هشت اینچی منفجر نشده را بر بدنه شناسایی کرده‌اند. کمی بعد هواپیمای شناسایی آمریکا متوجه می‌شود خدمه چند قایق کوچک رژیم ایران تلاش می‌کنند این مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کنند تا مدرکی برای ارتباط مستقیم رژیم ایران به این حملات وجود نداشته باشد.

مایک پمپئو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت دولت آمریکا بر این باور است که ایران در این حملات مقصر است و این بر اساس تسلیحات استفاده شده و سطح کارشناسی لازم برای اجرای این عملیات و سایر عوامل گفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5ac88f2-ed07-4da9-a354-1aea033c3698"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات