728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: کارگران ایرانی سزاوار این نیستند که در روز کارگر بازداشت شوند

تجمع خانواده بازداشت شدگان در روز کارگر مقابل بازداشتگاه وزرا در تهران
تجمع خانواده بازداشت شدگان در روز کارگر مقابل بازداشتگاه وزرا در تهران

وزارت‌خارجه آمریکا در رابطه با دستگیری کارگران در مقابل مجلس ارتجاع که به‌ مناسبت روز کارگر تجمع کرده بودند، طی پیامی گفت: رژیم ایران با هزینه‌ای که در سوریه کرده است، می‌توانست حقوق کارگران در ایران را پرداخت کند. کارگران ایرانی سزاوار این نیستند که در روز کارگر بازداشت شوند.

 

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت جمعی از کارگران و دانشجویان و جوانان تهران به‌ مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل مجلس ارتجاع به اعتراض برخاستند.

آنها شعار می‌دادند:

- کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد اتحاد

- دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند

نیروهای سرکوبگر انتظامی و گارد ویژه به این تجمع یورش بردند و به ضرب ‌و شتم شرکت‌کنندگان پرداختند و شماری از آنها را دستگیر کردند.

در این هنگام مردم خطاب به مزدوران سرکوبگر فریاد زدند:

-بی شرف بی‌شرف

-نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

-بی شرف بی‌شرف

 

همزمان تجمع دیگری در مقابل خانه کارگر (تشکیلات دست‌ساز و وابسته به رژیم) در خیابان ابوریحان در تهران شکل گرفت. در این تجمع کارگران معترض رو در روی مراسم نمایشی رژیم، شعار می‌دادند:

-مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر

- کارگران اتحاد اتحاد

-درود بر کارگر درود بر کارگر

 

بعد از تجمع در مقابل خانه کارگر در خیابان ابوریحان، کارگران قصد راهپیمایی داشتند اما مأموران رژیم از راهپیمایی آنها ممانعت کردند. کارگران نسبت به این اقدام رژیم اعتراض کردند. یکی از نمایندگان کارگران در سخنانش در این باره گفت:

«آنهایی که مانع راهپیمایی می‌شوند آنهایی که می‌گویند نکنید بهتر از این جمعیت بهتر از این ملت،بهتر از این کارگر کسی پیدا میشه؟ چرا مانع می‌شوید؟ توهین به کسی کردیم؟ مزاحم کسی شدیم؟ چرا اجازه نمی‌دهید؟ چرا راه را باز نمی‌کنید که این مردم بیایند توی خیابان و....»

به گزارش شاهدان عینی، در مراسم روز جهانی کارگر، شماری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و دهها کارگر و دانشجوی معترض دستگیر شدند.

به‌ مناسبت روز جهانی کارگر، در سایر شهرها نیز تجمعات اعتراضی برگزار شده است.

 

خانم مریم رجوی با درود به کارگران به‌پاخاسته و اتحاد آنها با معلمین و دانشجویان، خواستار آزادی فوری باز داشت شدگان شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5681d7b0-49a5-4fba-8698-62948170459c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات