728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: شبکه‌های قاچاق انسان و قاچاق جنسی در رژیم ایران مصونیت دارند

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

وزارت‌خارجه آمریکا، گزارش سالانه خود در حوزه قاچاق انسان را منتشر کرد. وزارت‌خارجه آمریکا در این گزارش هشدار داده است که احتمالاً علیه ۱۷کشور جهان که اقدامات کافی برای مقابله با قاچاق انسان را انجام نمی‌دهند، تحریم‌هایی را اعمال خواهد کرد.


وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۰تیر، با انتشار گزارش سالانه خود نوشت، رژیم ایران به همراه ۱۶کشور دیگر در سطح سوم طبقه‌بندی این گزارش وزارت‌خارجه آمریکا قرار دارد، روسیه، چین، افغانستان، الجزایر، کوبا، اریتره، نیکاراگوئه، کره شمالی، سودان جنوبی، سوریه، ترکمنستان و ونزوئلا نیز در این رده قرار دارند.
در این گزارش در خصوص اقدامات رژیم ایران برای مقابله با قاچاق انسان آمده است، این رژیم حداقل استانداردها برای از بین بردن قاچاق انسان را رعایت نکرده است، حتی با توجه به شیوع کرونا، این کشور تلاش قابل توجهی برای جبران چنین معضلی را هم انجام نداده است.


رژیم ایران هم‌چنان به اعزام کودک سربازان و وادار کردن آنها به جنگیدن به نفع حکومت سوریه ادامه می‌دهد. این رژیم از گروه‌های شبه‌نظامی در یمن و عراق حمایت می‌کند که از کودکان به‌عنوان سرباز استفاده می‌کنند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت، برآوردها حاکی است که در حدود ۲۵میلیون انسان، از جمله زنان و کودکان قربانی قاچاقچیان هستند و این جنایت بی‌حرمتی به حقوق‌بشر است. این بی‌حرمتی به کرامت انسانی است.
وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده است که شبکه‌های قاچاق انسان و شبکه قاچاق جنسی در رژیم ایران مصونیت دارند.

 

سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و آخوندها در جرایم قاچاق انسان دست دارند

وزارت‌خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان اعلام کرد نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و آخوندها در جرایم قاچاق انسان دست دارند یا آن را نادیده می‌گیرند. مقام‌های دولتی کماکان از مصونیت در قبال مجازات برای قاچاق انسان برخوردارند

سپاه پاسداران و بسیج مردان و کودکان افغان ساکن ایران از جمله نوجوانان ۱۳ساله را به‌زور مجبور می‌کنند که در لشکر فاطمیون به سوریه بروند و در آن کشور همراه با دیگر شبه‌نظامیان رژیم ایران تحت فرماندهی سپاه پاسداران بجنگند. . تأمین مالی این نیروها توسط رژیم ایران صورت می‌گیرد

در گزارش وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین آمده است: بسیج، کودکان ایرانی را سربازگیری کرده و آموزش می‌دهد که بعد به سوریه اعزام می‌شوند. منابع رژیم ایران از افراد بالغ پاکستانی غیرمجاز و فقیر که در ایران زندگی می‌کنند بهره‌برداری می‌کند تا در سوریه برای گردان زینبیون تحت فرماندهی سپاه پاسداران بجنگند.

علاوه بر این، رژیم ایران شبه‌نظامیانی که در عراق عمل می‌کنند مثل عصائب و حزب‌الله و النجباء را تأمین مالی می‌کند. این گروهها کودک سربازان را عضوگیری کرده، آموزش می‌دهند و از آنها در درگیری در عراق، سوریه و یمن استفاده می‌کنند.

بنا به‌گفته یک منبع مستقر در عراق در سال۲۰۱۶، رژیم ایران تیپ های شبه‌نظامیان موسوم به ابوالفضل العباس را که از کودکان در جنگ در خط مقدم در فلوجه عراق استفاده می‌کردند، تأمین مالی کرده است.

در گزارش وزارت‌خارجه نتیجه‌گیری شده است: رژیم ایران از استانداردهای حداقل برای محو قاچاق انسان برخوردار نیست؛ به همین دلیل در رده سوم یعنی پایین‌ترین رده دسته‌بندی قاچاق انسان قرار دارد (سایت وزارت خارجهٔ آمریکا - ۱۰تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e04c3413-f2de-4d67-8e08-053e893c087d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات