728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران فقط چند هفته با تولید سوختِ بمب اتم فاصله دارد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

به‌دنبال بن‌بست مذاکرات هسته‌یی آمریکا و کشورهای اروپایی با رژیم ایران، وزارت‌خارجه آمریکا در یک موضع‌گیری اعلام کرد رژیم ایران «فقط چند هفته» با تولید اورانیوم غنی‌شده با ظرفیت تسلیحاتی کافی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد.

واشنگتن فری‌بیکن در این رابطه نوشت یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد مذاکره با رژیم ایران، چه به توافقی منجر شود و چه نشود، تا چند هفته دیگر به آخر می‌رسد، چرا که دولت بایدن بر این باور است، برنامه هسته‌یی ایران چنان پیشرفت کرده که احیای برجام سودی برای آمریکا و جهان نخواهد داشت.

وی اظهار داشت آمریکا و کشورهای عضو در مذاکرات هسته‌یی و هم‌چنین چین و روسیه بر این باورند که دیپلماسی به‌سرعت به «لحظه پایانی» خود نزدیک می‌شود.
وی اظهار داشت اکنون زمان آن فرا رسیده تا رژیم ایران تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد توافق کند یا خیر و در غیر این صورت دولت بایدن برای «مقابله با هر سناریویی» آماده است.
سخنگوی وزارت‌خارجه افزود: «این امکان وجود دارد که ایران مسیر دیگری را انتخاب کند، و ما آماده مقابله با این احتمال هستیم. ما امیدواریم این تصمیمی نباشد که ایران می‌گیرد، اما آماده هستیم تا با تصمیم آنها مقابله کنیم». (العربیه ۱۴بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ccbd380-4648-4250-a889-094bf3d51d62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات