728 x 90

وزارت خارجه آمریکا: درآمد ناشی از فروش نفت رژیم ایران باید خرج اقلام انساندوستانه مورد نیاز مردم ایران شود

تظاهرات مردم رشت.دیماه۹۶
تظاهرات مردم رشت.دیماه۹۶

پیش از شروع مرحله دوم تحریم‌های دولت آمریکا علیه رژیم آخوندی، هشت کشور به‌طور موقت از تحریم نفتی رژیم ایران معاف شدند.

مایک پمپئو گفته است: با وجود اعطای معافیت موقت به این هشت کشور، آمریکا تأکید کرده که عواید ناشی از خرید نفت رژیم ایران نباید در اختیار دولت این کشور قرار گیرد. طبق توافق معافیت نفتی، کشورهای واردکننده به جای پرداخت بهای نفت خریداری شده به رژیم ایران، تا لغو کامل تحریم‌ها آن را در حساب ویژه‌یی به امانت خواهند گذاشت تا فقط برای واردات اقلام ضروری و بشردوستانه و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ایران به کار گرفته شود.

 

مایک پمپئو در رابطه با معافیت و شرایط معافیت ۸کشور و درآمد حاصله از فروش نفت رژیم ایران گفت: ما به شماری از کشورها تحت شرایط مشخص معافیتهای موقت می‌دهیم، برای این‌که جهان هم از نفت بتواند برخوردار بشود. چین، ایتالیا، یونان،‌هند، ترکیه، کره جنوبی، تایوان و ژاپن نشان داده‌اند که واردات نفت خود از ایران را به‌نحو قابل توجهی کم کرده‌اند.طی ۶ماه گذشته وارداتشان را و دو تایشان از همین الآن به‌طور کامل وارداتشان را به‌طور کامل از رژیم ایران متوقف کرده‌اند. ما مذاکراتمان را ادامه می‌دهیم تا همه کشورها واردات خود را به صفر برسانند. علاوه بر آن صددرصد در آمدی که رژیم ایران از همین میزان نفت هم به‌دست می‌آورد فقط می‌تواند برای مصارف انسان‌دوستانه استفاده کند.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در رابطه با اروپا هرگز نگفتیم که می‌خواهیم به آنها معافیت بدهیم.برعکس گفتیم که انتظار داریم آنها از تحریمها تبعیت کنند. خوب با این‌حال یکسری معاملات و تبادلاتی هست که به‌خاطر موضوع انسان‌دوستانه می‌تواند ادامه پیدا کند. او بر تضمین تبادلات انسان‌دوستانه به این شرط که منحرف نشود تأکید کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در رابطه با تحریمها و آثار آن گفت: بحث بر سر هدف قرار دادن مردم ایران نیست بلکه نمی‌خواهیم تبادلات انسان‌دوستانه باعث بشود که رژیم برود از همان پولها برای فعالیتهای تروریستی استفاده کند.

 

هم‌زمان با بازگشت تحریم‌های جامع نفتی و مالی علیه دیکتاتوری آخوندی، وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۷۰۰مهره و نهاد رژیم که به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه شده‌اند را با جزییات منتشر کرد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیهٔ روز دوشنبه ۱۴آبان ۹۷خود اعلام کرد: امروز در بزرگ‌ترین اقدامی که طی یک روز صورت گرفته، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۷۰۰فرد، نهاد، هواپیما و کشتی (رژیم ایران) را تحریم کرد. این اقدام یک بخش حیاتی در اعمال مجدد تحریم‌های باقی‌مانده اتمی آمریکاست که در ارتباط با برجام برداشته یا رفع شده بود...

به این ترتیب شمار اهداف تحریم‌شده رژیم ایران در دوران دولت کنونی آمریکا یعنی طی کمتر از دو سال به بیش از ۹۰۰مورد رسید که بالاترین سطح فشار اقتصادی این کشور علیه رژیم ایران به‌شمار می‌رود.

خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: «... اقدام اخیر شامل لیست‌گذاری ۵۰بانک و شعبه‌های خارجی و داخلی آنها؛ شناسایی بیش از ۴۰۰هدف، شامل ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی و انرژی رژیم ایران، یک شرکت هواپیمایی رژیم ایران و قرار دادن تقریباًً ۲۵۰نفر در لیست افرادی است که دارایی‌هایشان مسدود شده است.

 

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاری و تحریم بانکهای حکومت آخوندی نوشت: اقدام امروز بزرگ‌ترین اقدام طی یک روز توسط دفتر دارایی‌های خارجی است که سوءاستفادهٔ بخش بانکی (رژیم) ایران را برای تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده هدف قرار می‌دهد... رژیم ایران از طریق بخش بانکی، میلیاردها دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران سرازیر کرده است....

این بیانیه می‌افزاید: امروز بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط با (رژیم) ایران و شعبه‌های خارجی و داخلی آن لیست‌گذاری و یا شناسایی شده و در لیست اس.دی.ان. قرار گرفتند.

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاریهای مربوط به بخش کشتیرانی رژیم نیز تصریح کرده است که علاوه بر لیست‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی، ۶۵شعبه و مهره مرتبط با آن نیز لیست‌گذاری شده و ۱۲۲کشتی مربوط به آن شناسایی شده است.

 

طبق فهرست منتشر شده از ۷۰۰مهره و نهاد لیست‌گذاری‌شده رژیم در سایت رسمی خزانهداری آمریکا، شرکت هواپیمایی رژیم موسوم به ایران‌ایر و ۶۷هواپیمای متعلق به آن، ستاد اجرایی فرمان خمینی، سازمان انرژی اتمی رژیم و ۲۳شعبه و مهره مرتبط، بانک مرکزی رژیم، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفت‌کش رژیم آخوندی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری موسوم به غدیر و ۹۹ نهاد وابسته به آن لیست‌گذاری و تحریم شدند.

بیشتر بخوانید

شمار اهداف تحریمشده رژیم ایران طی کمتر از دو سال به بیش از ۹۰۰مورد رسید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bda1f3e3-d97f-4bc0-8bcc-2cd0ced35d5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات