728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: از توسعه برنامه موشکی ایران جلوگیری می‌کنیم

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه (سه‌شنبه ۲۱بهمن۹۹) گفت: «ما هم‌چنان از ابزارهای متنوع منع گسترش تسلیحات برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد».

وی افزود: چنین اقداماتی شامل همکاری با متحدا‌ن‌مان خواهد بود تا از ارسال تجهیزات و تکنولوژی به این برنامه‌ها جلوگیری کنیم، با توجه به تعامل و حضور ما در عرصه‌های چند جانبه، ما از این فرصت برای افزایش آگاهی از فعالیت‌های موشکی ایران و تشویق کشورها برای برداشتن گام‌هایی جهت مقابله با این فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم».

ند پرایس تأکید کرد: «سرانجام از تحریم‌های منع گسترش تسلیحات هسته‌یی، بر اساس اختیارات داخلی‌مان علیه اشخاص و نهادهای پشتیبانی کننده برنامه موشکی ایران استفاده خواهیم کرد».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا در پی تقویت برجام است ند پرایس گفت: «به همین دلیل است که گفته‌ایم هدف ما نه تنها این است که ایران به رعایت کامل توافق هسته‌یی موسوم به برجام بازگردد، بلکه می‌خواهیم در وهله اول برجام را تقویت و طولانی‌تر کنیم و از آن به‌عنوان سکویی برای توافقات بعدی درباره فعالیت‌های مخرب ایران و از جمله برنامه موشکی بالستیک آن استفاده کنیم».


آنتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان در تاریخ ۲۱بهمن گفته بود: «رئیس‌جمهور کاملاً روشن صحبت کرده است. اگر رژیم ایران به تعهدات خود دربارهٔ توافق هسته‌یی بازگردد، ما هم همان کار را خواهیم کرد. ما با همتایان و شرکایمان کار خواهیم کرد تا به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تری برسیم».
وی افزود: «البته ما برخی مسائل دیگر را هم اضافه خواهیم کرد، مانند برنامهٔ موشکی رژیم ایران، و اقدامات بی‌ثبات کننده آنها در منطقه که باید به آنها هم توجه شود».


خامنه‌ای پیش‌تر طی سخنرانی بتاریخ ۲۱بهمن ۹۹ گفته بود: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.
خامنه‌ای تأکید کرد: اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم (تلویزیون سی.ان.ان ۲۱بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56a13d55-1a1f-4889-be00-ada12ef785a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات