728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: توافق هسته‌یی با رژیم ایران «در حال حاضر موضوع تمرکز ما نیست»

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۰مهر، در رابطه با بن‌بست توافق هسته‌یی با رژیم ایران گفت: «در حال حاضر موضوع تمرکز ما نیست»
وی در بخشی از صبحتهای خود با اشاره به اعتراضات سراسری و روبه گسترش مردم ایران تأکید کرد در حالی‌که تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق هسته‌یی به یک بن‌بست دیگر رسیده است، دولت در عوض بر حمایت از معترضان در ایران تمرکز کرده است.

وی با بیان این‌که تمرکز دولت آمریکا اکنون بر اعتراضات مردم ایران است گفت: «شجاعت و شهامت قابل توجهی است که مردم ایران از طریق تظاهرات مسالمت‌آمیز خود، و از طریق استفاده از حق جهانی خود برای آزادی تجمع و آزادی بیان به نمایش می‌گذارند». (سی.ان.ان ۲۰مهر)

در همین رابطه نیز وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه ۲۰مهر، در دیدار مجازی با تعدادی از شرکت‌های اینترنتی از آنها خواست از مجوز دولت آمریکا برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اینترنتی به مردم ایران استفاده کنند.
وی با انتشار توئیتی با اشاره به دیدار خود با شرکت‌های اینترنتی، ادامه سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات توسط نیروهای سرکوبگر رژیم ایران را «نقض حقوق‌بشر» توصیف کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «یکی از اهداف مسدود کردن اینترنت در ایران سرکوب مردم و پنهان کردن موارد فاحش نقض حقوق‌بشر از افکار عمومی بین‌المللی است. در واکنش به تازه‌ترین مورد از قطعی اینترنت دولت آمریکا در حمایت از دسترسی آزادانه مردم به اینترنت و استفاده از حق خود برای آزادی بیان مجوز «۲-D» برای فعالیت شرکت‌های اینترنتی آمریکایی در فضای ایران را صادر کرده است».
وی در ادامه افزود: «همزمان با افزایش ارائه خدماتی نظیر نرم افزار، تماس و سخت افزار از سوی شرکت‌های فناوری دیجیتال امکانات مردم ایران برای برقراری تماس اینترنتی در داخل و با جهان خارج تقویت خواهد شد و از سوی دیگر هزینه کنترل این ارتباطات برای حکومت افزایش خواهد یافت. مردم ایران با دسترسی بیشتر به جدیدترین ابزارهای موجود برای امنیت ارتباطات دیجیتال و مقابله با کنترل حکومتی قادر خواهند شد که به شکل بهتری در برابر سرکوب حکومت از خود دفاع کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f781eddb-0c44-46ff-8025-a19fe56ae795"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات